به گزارش رکنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت:‌ متأسفانه حضور ذهن ندارم و در هفته‌های اخیر در این خصوص نپرسیدم که پرونده به دادگاه رفت و اطلاعی ندارم.
وی در خصوص پرونده باند تروریستی که اخیراً دستگیر شده‌اند و آیا به قوه قضائیه عودت داده شده است،‌ عنوان کرد:‌ رسیدگی به این پرونده تازه شروع شده و بله دستگیری افراد با حکم قاضی Judge بوده و حدود 8 نفر در استان البرز دستگیر شدند و تعدادی از سایر استان‌ها و اصل پرونده در استان البرز بوده است و فعلاً در تحقیقات مقدماتی است و باید منتظر بمانیم.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: این افراد دستگیر شده‌اند و ادامه دارد و ممکن است تعداد بازداشتی‌ها بیشتر باشد و باید ببینیم که با تحقیقات چگونه ادامه پیدا می‌کند.
وی در خصوص اینکه آیا افراد خارجی در این موضوع وجود دارد گفت: من اطلاعاتی نگرفته‌ام که آیا این‌ها همه تبعه ایران هستند یا خیر.
اژه‌ای در خصوص مجازات اعدام execution برای قاچاقچیان مواد مخدر Drugs و اینکه گفته می‌شود که میزان آن را بالا ببرند، آیا لایحه‌ای داده شده است،‌گفت: نه، این  طرحی است که در مجلس مطرح است و طبیعتاً ممکن است دادستان کل کشور که عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است در جلسات مجلس حضور پیدا کند لکن لایحه از قوه قضائیه نرفته است و این طرح از مجلس مطرح شده است و چون قانونی نشده نمی‌توان گفت.
بنده به عنوان سخنگوی قوه قضائیه می‌گویم مواد مخدر نه تنها برای کشور معضل است بلکه برای کشورهای دیگر نیز هست و هر لایحه نباید منجر شود که قاچاقچی Smuggler مواد مخدر مصون مانده و کار خود را ادامه دهد و اگر بتوانند راهی پیش گیرند تا از این فساد جلوگیر شود و اعدام کمتر باشد مشکلی ندارد اما اگر با تخفیف مجازات این مواد اضافه شود و این بلا بخواهد جان افراد را بگیرد و اگر این کار شود مصلحت نیست .
اژه‌ای یادآور شد: نباید به صرف هیاهوهای بین‌المللی از مجازات کسانی که باید مجازات شوند و گرفتن جلوی یک جرمی که مجازات باشد ولو اعدام جلوگیری شود و باید انجام شود. 
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص انتشار اخبار تجمعات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج به دولت شکایت کرده است، حال آیا انتشار اخبار ممنوع است، متذکر شد: در نفس انتشار ممکن است حرفی نباشد بلکه بحث چگونگی مهم است؛ باید ببینیم آن خبر چگونه منتشر می‌شود. خبری کذب یا خبری که تشویش اذهان شود غلط و جرم Crime است.چرا که ممکن است در اثنای عمل اقداماتی بر علیه امنیت صورت گرفته باشد و باید آن خبر را نگاه کرد و نمی‌توان نسخه کلی پیچید و باید مورد و خبر را دید در جایی ممکن است جرم باشد یا در جای دیگر نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟