قوه قضاییه برای کولبرها نمی‌تواند کاری انجام دهد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد برنامه قوه قضاییه برای کولبرها گفت: دستگاه قضایی نمی تواند برای این افراد کاری کند.
وی افزود: اگر صرفا با این افراد برخورد شود که کار به جایی نمی رسد سود اصلی را قاچاقچیان می برند، دولت باید با ایجاد شغل ابزار قاچاقچیان را جمع کند.
خبرنگار دیگری گفت ساختمان های دیگری هم مثل پلاسکو هستند که ایمنی لازم را ندارند قوه قضاییه چه مسئولیتی دارد گفت: قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم می تواند به دستگاه های مسئول هشدار دهد اما مسئول اصلی شهرداری و وزارت کار است اگر نیاز به کمک قوه قضاییه داشته باشند ما ورود می کنیم. جزو وظایف قوه قضاییه تا این حد نیست.
خبرنگاری گفت در برنامه ششم پیش بینی شده که قضات احکام جایگزین صادر کنند آیا این با استقلال قاضی Judge منافات ندارد؟ اژه ای گفت: اجباری که در این زمینه وجود ندارد، دست قاضی باز است که مجازات جایگزین بدهد، قاضی موظف است متناسب با جرم Crime مجازات بدهد، این با یک چشم بازتر حکم دادن است و منافاتی با استقلال قاضی ندارد.
خبرنگار دیگری در خصوص معوقات بانکی از اژه ای سوال کرد و گفت که قوه قضاییه در بحث پیشگیری از این تخلفات چه اقداماتی انجام داده؟ اژه‌ای گفت: قوه قضاییه مستقیم ورود کرده است. بسیاری از پرونده های ما با شکایت مدعی العموم مطرح شده است.
وی افزود: ما اینها را آسیب شناسی می کنیم و نتایج را در اختیار بانک ها، دولت و دستگاه های نظارتی قرار می دهیم اما رفع این مشکلات بر عهده دولت است.
اژه‌ای گفت: در بحث بانک سرمایه اگر قوه قضاییه وارد نمیشد چه بسا معوقات سنگین تر می شد تعبیر به اینکه همه معوقات را اختلاس یا فساد بدانیم درست نیست. گاهی عده ای خلاف مقررات یا با اسناد جعلی یا برای یک پروژه غیر واقعی تسهیلات گرفتند که قوه ورود کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: گاهی فردی برای فلان کار تسهیلات گرفته اما در آن کار هزینه نکرده است. اما در صورتی که فردی با رعایت تمام مقررات تسهیلات گرفته و در جای خود هزینه کرده اما الان با توجه به شرایط بازار ورشکست شده یا کم آورده اینجا فرد نه تحت تعقیب قرار می گیرد نه مجازات می شود حتی از کمک دولت هم بهره مند می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 244718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟