بازداشت نوه هیتلر در اتریش /این مرد می خواست راه جدش را در پیش بگیرد+عکس

'دیوید فورتنر' سخنگوی پلیس Police دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که این فرد 25 ساله  در آپارتمانش در شهر 'برانو ام این' (Braunau am Inn) در شمال اتریش بازداشت شد و ادعا کرد از نوادگان هیتلر است در حالیکه در تاریخ چنین سندی وجود ندارد.

این مرد که بنا به گزارشها، خود را 'هرالد هیتلر' می نامد، بر اساس قانون Law سال 1947 که هر گونه تبلیغ ایدئولوژی نازی را جرم Crime دانسته، بازداشت شده است.

مقام های پلیس در پی انتشار عکسهایی از این فرد در شبکه های اجتماعی در روزهای گذشته با ظاهری شبیه هیتلر در اطراف خانه محل تولد هیتلر در شهر 'برانو ام این'، موضوع را بررسی و شخص مظنون را بازداشت کردند.

پلیس اعلام کرد این فرد که هنگام بازداشت هیچ مقاومتی نکرد، در اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه) به شهر زادگاه هیتلر نقل مکان کرده بود.

این موضوع بار دیگر شهر کوچک 17 هزار نفری برانو ام این در شمال اتریش در مرز آلمان را در مرکز توجه رسانه ها قرار داده است.

 نمایندگان مجلس اتریش اواخر آذرماه با مصادره خانه محل تولد هیتلر موافقت کردند و بدین ترتیب به سال ها دعوای حقوقی با مالک این خانه پایان دادند، اقدامی که هدف از آن جلوگیری از تبدیل شدن این خانه در شهر 'برانو ام این' در شمال اتریش به میعادگاهی برای نئونازی ها است.

طبق قانون مصوب پارلمان تریش، 'گرلینده پومر' مالک این ساختمان که از سال 1972 آن را به دولت اتریش اجاره داده بود، غرامت دریافت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این خانه زردرنگ در خیابان 'سالزبورگر فورشتاد' در مرکز تاریخی شهر 'برانو ام این' چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

خانه بزرگ زردرنگی که هیتلر در 20 آوریل 1889 در آنجا متولد شد، در شهر کوچک «برونو ام این» در شمال اتریش واقع است و از سال 2011 تاکنون در پی اختلاف حقوقی دولت اتریش با مالک آن خالی است. دولت اتریش در ماه ژوییه (تیرماه) لایحه ای برای توقیف این خانه و خارج کردن آن از مالکیت «گرلینده پومر» تصویب و به پارلمان این کشور ارائه داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟