به گزارش رکنا، سرهنگ شعبان ترک نیارییس پلی ملایر با اعلام این خبر، گفت: در پی شکایت مردی از یک شرکت ساختمانی مبنی بر اینکه 6 واحد مسکونی را در قالب یک بلوک پیش خرید کرده و در این راستا مبلغ 600 میلیون ریال در قالب تنظیم قرارداد از وی اخذ و کلاهبرداری شده است، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس Police این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به غیر از این مرد، دو تن دیگرکه با همین شیوه مورد کلاهبردای قرار گرفته بودند با مراجعه به پلیس طرح شکایت کردند، افزود: با تحقیقات فنی و پلیسی خیلی زود مفخیگاه مرد فریبکار شناسایی و ماموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری کلاهبردار میلیاردی شدند.

سرهنگ ترک نیا در ادامه گفت: متهم در اعترافاتش ادعا کرده که ثبت نام خریداران خانه را در سامانه ثبت نکرده و خانه ای به مشتریان نداده است که در این مرحله متهم به 40 کلاهبرداری فریبکارانه اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات فنی پی بردند که متهم از طعمه هایش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در پایان با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام تنظیم هر گونه قرار داد، حتماً ضمن هماهنگی با ادارات مسئول و بررسی دقیق از صحت و سقم یا اصالت اینگونه قرارداد ها، مراقب افرادی که به عناوین مختلف در صدد کلاهبرداری هستند باشند و مانع اجرای نقشه های مجرمانه آنها شوند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک حتماً پلیس را در اولین فرصت مطلع کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟