یکی از پرونده‌های گروگانگیری میلیاردی، مربوط به ربودن زن میانسالی است که در راه خانه دخترش بود. ماجرای این گروگانگیری با تماس مردی با پلیس Police 110 و اظهارات وی درخصوص ناپدید شدن مادرش آغاز شد. این مرد با مراجعه به کلانتری اظهار کرد: ساعت 3 بعداز ظهر مادرم برای رفتن به خانه خواهرم از خانه خارج شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم به خانه خواهرم نرسیده است و هر چه به دنبال او گشتم فایده‌ای نداشت. فردای آن روز مرد جوان به ماموران کلانتری اطلاع داد که فردی با وی تماس گرفته و از ربودن مادرم خبر داده و برای آزادی Freedom وی یک میلیارد تومان پول درخواست کرده است. در اینجا ماموران با دادن آموزش‌های لازم به این مرد از وی خواستند تماس‌های بعدی را حتما به آنها اطلاع بدهد ولی پسر این مرد بدون توجه به اخطارهای ماموران پلیس 350 میلیون تومان را در اختیار آدم‌ربایان قرار داد و به شماره حسابی که آنها داده بودند واریز کرد. که در مقابل آنها زیر حرف خود زدند و برای آزادی زن ربوده شده 650 تومان پول دیگر طلب کردند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که پسر 12 ساله‌ای هم در شهر یزد ربوده شده و گروگانگیران برای آزادی وی 20 میلیون تومان پول نقد خواسته‌اند که این پول هم به همان حساب قبلی واریز شده بود. به این ترتیب مشخص شد که مردان تبهکار، در پرونده خود آدم‌ربایی دیگری هم داشته‌اند. از سویی با بررسی‌های بیشتر مشخص شد آدم‌رباها با 50 میلیون تومان از پولی که از خانواده گروگان hostage گرفته بودند از یک صرافی تعدادی سکه طلا خریداری کرده‌اند که با این اطلاعات تصویر متهمان از روی دوربین مدار بسته برداشته و یکی از متهمان شناسایی شد. بررسی سوابق متهم نشان داد که وی از متهمان سابقه دار است و با شناسایی پاتوق این فرد در یکی از خانه‌های شمال تهران وی و همدستش دستگیر شدند.

همدستی پدر و پسر

در این پرونده پدر و پسری با همدستی یکدیگر قصد یک‌شبه پولدار شدن داشتند که نه‌تنها به آرزوی خود نرسیدند بلکه خیلی زود هم دستگیر شدند. این ماجرا ازآنجا آغاز شد که ساعت 8 صبح مردی سراسیمه وارد کلانتری شد و به ماموران گفت که ساعت 6 و 30 دقیقه پسرم برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما به سرویس مدرسه نرسیده و هر چه ‌دنبال او گشتیم هم خبری نشد. در جست‌وجوی یافتن پسرم بودم که ساعت هفت فردناشناسی با من تماس گرفت و گفت پسرت پیش ماست و اگر می‌خواهی او را زنده ببینی باید سه میلیارد تومان به حسابی که به تو می‌دهم، واریز کنی. کارآگاهان ابتدا به مدرسه محل تحصیل پسر ربوده شده رفتند و در آنجا متوجه شدند در چند روز گذشته افرادی به آنجا رفت و آمد داشته و درخصوص ساعات رفت و آمد دانش‌آموزان سوالاتی را پرسیده‌اند. از طرفی پدر و پدر بزرگ نوجوان ربوده شده در کار تجارت آهن بودند و این اطلاعات فرضیه ربوده شدن برای اخاذی را قوت می‌بخشید و پای کارآگاهان را به بازار آهن کشاند. در تحقیقات بعدی پلیس موفق به شناسایی مردی شد که از مدتها قبل با پدربزرگ نوجوان ربوده شده همکاری داشت. ماموران در ادامه در یک عملیات غافلگیرانه در حالی موفق به دستگیری متهمان در داخل خودرویشان شدند که پسر ربوده شده نیز با آنها بود.

گروگانگیری مرد 3 زنه

متهم 3 زنه این‌بار طراح آدم‌ربایی میلیاردی در زاهدان بود. متهمی که به مشهد رفته و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بود در تحقیقات پلیسی به دام افتاد. به‌دنبال ربوده شدن مرد میانسال، کارآگاهان مبارزه با جرایم پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان موفق شدند رد متهم اصلی این پرونده را در مشهد بزنند. به این ترتیب ماموران با نیابت قضایی راهی مشهد شده و در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند. کارآگاهان جنایی پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه با کسب مجوز‌های قضایی وارد عمل شده ومتهم 45 ساله را بازداشت کردند.

در تحقیقات مشخص شد فرزند این متهم نیز در ارتباط با ماجرای گروگانگیری در یکی از کشور‌های همسایه دستگیر شده است. با انتقال متهم به اداره آگاهی و اعترافات وی مشخص شد که این مرد به‌دلیل داشتن طلب یک میلیارد و 500 میلیون تومانی از گروگان از مدت‌ها قبل با وی اختلاف داشته تا این‌که چند ماه پیش با 2 نفر از شرکایش مرد گروگان را ربوده و به یکی از کشور‌های همسایه انتقال داده‌اند.

گروگانگیری توسط 3 برادر

چندی پیش در شیراز مرد 30 ساله وقتی با خودروی ام‌وی‌ام خود، خانه را ترک کرد هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که یک خودرو جلوی او پیچید. مرد جوان پیاده شد تا ببیند چه اتفاقی افتاده که در همین هنگام افرادی در حالی که سلاح سرد در دست داشتند از خودرو پیاده شدند و با تهدید، مرد جوان را سوار ماشین خود کرده و به راه افتادند. چند ساعت بعد تماسی از طرف آدم‌رباها با پدر مرد ربوده شده انجام گرفت و با لحن خشن و تندی از وی تقاضای یک میلیون دلار در قبال آزادی فرزندش شد که با تماس این خانواده با پلیس تحقیقات در این زمینه شروع شد. با توجه به حساسیت موضوع، پرونده تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد. ابتدای تحقیقات ماموران توانستند خودروی گروگان را در یکی از خیابان‌های شیراز در حالی که رها شده بود کشف کنند. با کشف این خودرو، مسیر تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد. در ادامه با انجام تحقیقات گسترده و بررسی سرنخ‌های به دست آمده یکی از گروگانگیران دستگیر و معلوم شد گروگان را در کوه‌های اطراف شهر نگهداری می‌کنند. سرانجام مشخص شد که سه برادر با همدستی فردی دیگر با انگیزه اخاذی دست به این آدم‌ربایی زده اند و در قبال آزادی گروگان از پدرش درخواست یک میلیارد دلار کرده‌اند که پس از دستگیری این متهم، سه نفر دیگر که متوجه موضوع شده بودند گروگان را رها کرده و فرار Escape کردند.

در ادامه یکی دیگر از آدم‌ربایان دستگیر شد. در تحقیقات از فرد گروگان، فاش شد که آدم‌ربایان از اسلحه سرد، اسپری اشک آور و... استفاده کرده‌اند.

باند چند نفره

گاهی اوقات آدم‌ربایان به یک مورد بسنده نکرده و تلاش می‌کنند با اجرای نقشه‌های مجرمانه‌شان، پول بیشتری به‌دست آورند. اعضای باند سرقت Stealing از راننده‌های ترانزیت و گروگانگیری آنها، یکی از این پرونده هاست. رسیدگی به این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس در پی وقوع دو سرقت و آدم‌ربایی در جاده‌های ترانزیتی استان اصفهان آغاز شد. ماموران پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی و تلاش شبانه روزی سرانجام موفق به دستگیری 2 نفر از اعضای این باند شدند. در ادامه بازجویی‌ها متهمان 5 نفر از همدستان خود را نیز معرفی کردند و 9 نفر از افراد ربوده شده نیز آزاد شدند. این متهمان در ساعات پایانی شب بوسیله میخ، خودروهای عبوری را پنچر و با ضرب و شتم راننده، سرنشینان خودرو را گروگان گرفته و به یکی از شهرستان‌های اطراف استان اصفهان منتقل می‌کردند. سپس با خانواده افراد ربوده شده تماس می‌گرفتند و از هر کدام مبلغ 50 میلیون تومان در ازای آزادی گروگان‌ها طلب می‌کردند. این افراد که همگی از مجرمان سابقه‌دار و غیربومی بودند با تلاش ماموران آگاهی و کارآگاهان پلیس در رسیدن به نقشه‌های خود ناکام ماندند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 245577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟