محاکمه 3 مرد اعدامی پس از رهایی از چوبه دار+عکس

به گزارش رکنا، نخستین محکوم به اعدام execution که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی و با حضور دو مستشار محاکمه شد ابوالفضل 38 ساله بود که 14 سال قبل همسرش را قربانی بد بینی خود کرده بود. وی که تا یک قدمی چوبه دار پیش رفته بود تواست رضایت خانواده همسرش را جلب کند و از قصاص رهایی یابد. ابولفضل دیروز در جلسه دادگاه گفت: مدتی بود به رابطه همسرم و برادر ناتنی ام مشکوک شده بودم. وقتی ماجرا را با برادر بزرگم در میان گذاشتم قرار شد تا با همسرم در این باره صحبت کنیم. اما همسرم با بی اعتمانی جوابمان را داد که جفتمان به شدت عصبانی شدیم و در ادامه همسرم را با روسری خفه کردیم. دختر شش ماهه ام کنار جنازه مادرش بود که خانه را ترک کردیم تا همه گمان کنند همسرم قربانی سرقت Stealing شده است. اما همسایه ها که صدای گریه دخترم را شنیده بودند وارد خانه شدند و پلیس Police را مطلع کردند.

وی ادامه داد: در این پرونده برادرم هم به 10 سال زندان Prison محکوم شد و چهار سال پیش آزاد شد. من تا 9 سال قبل که پدر و مادرم سرپرستی دخترم را به عهده داشتند او را می دیدم. دخترم را آخرین بار وقتی که پنج ساله بود دیدم اما دیگر به ملاقاتم نیامد.من اشتباه کرده ام و حالا که خانواده همسرم اعلام گذشت کرده اند از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا آزاد شوم. من می خواهم گذشته را برای دخترم جبران کنم.

دومین محکوم به اعدام که با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته احمد 40 ساله است که 13سال قبل دوستش را به خاطر اختلاف بر سر مواد مخدر Drugs کشت. وی دیروز گفت: پدرم با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد اما به من نگفت که چه مبلغی برای جلب رضایت پرداخت کرده است. من در مدتی که در زندان بودم به اندازه کافی تنبیه شده ام و حالا از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.

سومین محکوم افشین 41ساله بود که توانست با پرداخت دیه 300 میلیونی رضایت اولیای دم را جلب کند و از قصاص رهایی یابد. وی دیروز در جلسه دادگاه در تشریح جزییات ماجرا گفت: 10 سال قبل 31ساله بودم که تحت تاثیر حرف های خاله ام قرار گرفتم. خاله ام در یک شرکت خصوصی در خیابان ایرانشهر 300 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده بود اما مدیر شرکت پول او را پس نمی داد. وقتی نگرانی و نارحتی خاله ام را دیدم به او قول دادم کمکش کنم. من و خاله ام و دو نفر از دوستانم مدیر شرکت را به بهانه ای به خانه خاله ام کشاندیم تا با او صحبت کنیم و پول ها را پس بگیریم اما چون مقاومت کرد من تحت تاثیر حرف های خاله ام او را خفه کردم. خاله ام گفته بود مبلغ 3 میلیون تومان در عوض این کار به من می پردازد اما هیچ وقت یه قولش عمل نکرد. من در مدت 10 سالی که در زندان بودم درس خواندم و دیپلم گفتم و حالا دانشجوی رشته حقوق هستم.می دانم اشتباه کرده ام و خانواده ام با سختی فراوان توانسته اند رضایت اولیای دم را جلب کنند. به همین خاطر از دادگاه تقاضای بخشش دارم. در پایان این جلسات هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. محکومان احتمالا طبق ماده 612 قانون Law مجازات اسلامی به زودی آزاد می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟