قاتلان ۲ مأمور پلیس در زندان رجایی شهر اعدام شدند+عکس

علاوه بر آنها 4محکوم به قصاص دیگر نیز پای چوبه دار رفتند که از اولیای دم مهلت گرفتند و به زندان Prison بازگشتند.
نخستین فردی که امروز قصاص شد دزد The Thief سابقه‌داری به نام ناصر معروف به سوزوکی بود که مرداد‌ماه سال09 مأمور بدرقه را به شهادت رساند.
ماجرا از این قرار بود که روز حادثه Incident استوار رجب‌پور که از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بود، 4دزد سابقه ‌دار را سوار یک تاکسی کرد تا آنها را از دادسرای جنایی به بازداشتگاه پایگاه دوم آگاهی منتقل کند. اما در میانه راه 4متهم دستبند به ‌دست به او و راننده حمله کردند.
مأمور پلیس پیش از پرت شدن به بیرون، دستگیره در ماشین را محکم گرفته و سعی داشت هر طوری شده با برداشتن سوئیچ خودرو مانع از فرار Escape متهمان شود اما در همین هنگام متهمی که از بقیه قوی‌تر بود و ناصر نام داشت، خود را به پشت فرمان رساند و به ‌صورت دنده‌ عقب شروع به حرکت کرد. همین مسئله باعث شد مأمور پلیس بین در ماشین و تیر چراغ برق گیر کرده و جانش را از دست بدهد.
به‌دنبال این ماجرا 4 متهم دستبند به ‌دست سوار بر تاکسی فرار کردند و تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که ناصر سوزوکی به اتهام آزار و اذیت کودکان و سرقت Stealing مسلحانه در بازداشت پلیس بوده است. 2 روز پس از حادثه مخفیگاه ناصر و همدستانش شناسایی شد و آنها به ‌دام افتادند. مرد جنایتکار به جرم Crimeمباشرت در قتل Murder عمدی مأمور پلیس در دادگاه به قصاص محکوم شد و پس ازتأیید حکم در دیوان‌عالی کشور پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
با دستور قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا مقدمات اجرای این حکم فراهم شد و مرد جنایتکار سحرگاه امروز به دار آویخته شد. دومین فردی که امروز قصاص شد شامگاه 8 آذرماه سال98 یکی از مأموران یگان امداد نیروی انتظامی را به شهادت رساند.
روز حادثه مأموران پلیس در خیابان 54متری زرند در جنوب غرب تهران درحال گشتزنی بودند که به یک دستگاه خودروی بلیزر با 4 سرنشین مشکوک شدند.
راننده با دیدن ماموران، بلافاصله اقدام به فرار کرد که در جریان تعقیب و گریز، مأموران توانستند یکی از سرنشینان خودرو را که از ماشین پیاده شده و سعی داشت در تاریکی هوا فرار کند، دستگیر کنند. مأموران همزمان با دستگیری این مرد با بی ‌سیم درخواست نیروی کمکی کردند و متهم دستگیر شده را به‌ خودروی پلیس انتقال دادند. درحالی ‌که 2مأمور پلیس بیرون از خودرو منتظر رسیدن واحدهای گشتی دیگر بودند، همدستان جوان دستگیر شده با تلفن همراه وی تماس گرفتند و با پیشنهاد رشوه به مأموران از آنها خواستند همدست‌شان را رها کنند.
زمانی که مأموران این پیشنهاد را رد کردند، متهمان با یک خودروی بلیزر دیگر و یک دستگاه وانت شورولت به سمت مأموران حمله‌ور شدند و هر دوی آنها را زیر گرفتند. سپس همدست خود را از داخل ماشین پلیس بیرون آوردند و فرار کردند. به‌دنبال این ماجرا یکی از مأموران به نام استوار ابوالفضل رستم‌زاده به شهادت رسید و مأمور دیگر زخمی شد. اعضای این گروه که سارقان کارگاه‌ها و مغازه‌های حاشیه شهر بودند، چند روز بعد دستگیر شدند. در این میان سرکرده باند که متهم اصلی پرونده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و با قطعی شدن حکم، وی دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟