ساختمان های نا ایمن در صورت ایمن سازی شهرداری، مشمول جریمه می شوند/ سفرهای قالیباف انتخاباتی نیست

ابوالفضل قناعتی گفت: شهرداری تهران طبق بند 14 ماده 55 قانون Law شهرداری ها، می تواند نسبت به تخریب و یا نوسازی ساختمان هایی که فرسوده هستند اقدام کند.
وی افزود: هر ساختمان که از نظر نمایندگان شهرداری و یا مالک خطری برای شهروندان داشته باشد، می تواند در دست ایمن سازی قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه های نوسازی بناهای فرسوده اظهارکرد: هزینه ها از سوی مالک تامین می شود و مالک موظف است هزینه نوسازی را به شهرداری بپردازد.
قناعتی در خصوص وضعیت نوسازی املاکی که مالکان آنها برای نوسازی اعلام آمادگی نمی کنند تصریح کرد: در این موارد شهرداری نباید منتظر مالک بماند بلکه باید کار تخریب و یا نوسازی را آغاز و پس از آن مبلغ هزینه شده را از مالک دریافت کند.
وی تاکید کرد: در این شرایط، شهرداری می تواند 15 درصد بیشتر از مبلغی که هزینه کرده است را از مالک طلب کند و این به نوعی جریمه مالک محسوب می شود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با حواشی مطرح شده پیرامون اقدامات تبلیغاتی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و آمادگی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران نظارت کافی به این مسائل دارد و حضور شهردار تهران در اصفهان و سخنرانی وی در جمع راهپیمایان این شهر و سفرهای مشابه وی مورد بررسی قرار می گیرند اما این سفرها انتخاباتی نیستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟