دستبرد به خانه مجردی 8 افغانی /تبهکاران صدای جمعه را درآوردند و 150 میلیون تومان پول بردند+عکس

چند شب پیش ساکنان ساختمانی در جنوب غرب پایتخت صدای فریادهای «آی دزد، آی‌دزد» مردی را شنیدند و 3نفر را دیدند که به سرعت از ساختمان خارج شده و فرار Escapeکردند. آنها به سمت موتوری که سر کوچه پارک شده بود می‌دویدند و شاهدان به تعقیب آنها پرداختند و موفق شدند یکی از آنها را دستگیر کنند. با حضور پلیس معلوم شد که دزدان به خانه ‌ای دستبرد زده بودند که 8مرد افغان در آنجا زندگی می کردند. مأموران در این خانه با 8مرد افغان روبه‌رو شدند که دست و پایشان با طناب بسته شده بود.
یکی از آنها گفت: ما سال‌ها قبل توسط قاچاقچیان انسان و به ‌صورت غیرقانونی برای کار به ایران آمدیم. ساعاتی قبل زنگ خانه به صدا درآمد و یکی از دوستانم به نام جمعه از من خواست در را باز کنم. من هم در را باز کردم غافل از اینکه یکی از هموطنانم با تقلید صدای جمعه نقشه شومی برای ما کشیده است. لحظاتی بعد 3مرد وارد خانه‌ شدند. یکی از آنها را دورادور می‌شناختم. او همان کسی بود که با تقلید صدا خواست در را باز کنم. 2نفر دیگر اما ایرانی بودند که اسلحه و شوکر در دست داشتند و خود را مأمور معرفی کردند. آنها با تهدید سلاح دست و پاهایمان را با طناب و چسب بستند.
پس از آن با پیدا کردن مقدار زیادی پول و طلا که حاصل ماه‌ها کارمان بود، آنها را داخل گونی برنج ریختند. آن شب حدود 150میلیون تومان پول و طلا در خانه داشتیم که دزدان آن راسرقت Stealing کردند اما بخت با ما یار بود و درست در همان لحظه که قصد فرار داشتند، دوستم جمعه سر بزنگاه رسید و با دیدن آنها شروع به سر و صدا کرده و همسایه‌ها را خبر کرد.
جوان دستگیر شده اهل افغانستان بود و اطلاعات آنها را از مدت‌ها قبل در اختیار 2متهم ایرانی قرار داده بود. او گفت: با برنامه‌ریزی قبلی راهی عراق شدیم و پس از خرید اسلحه به ایران برگشتیم. می‌دانستم که مالباخته‌ها پول و طلای زیادی در خانه دارند و به همین دلیل نقشه سرقت از آنجا را کشیدیم اما پیش از فرار دستگیر شدم. پس از اقرار وی، مأموران 2سارق مسلح فراری را دستگیر و آنها به سرقت 150میلیون تومان پول و طلا اقرار کردند و هر سه‌متهم با دســتور قاضی نصرتی بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت در بازداشت به سر می برند و تحقیقات ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟