دیدن لحظه دلخراش مرگ دانش آموز دزفولی اشک همه را در می آورد +فیلم لحظه حادثه
حجم ویدیو: 17.10M | مدت زمان ویدیو: 00:04:25

رکنا: مرگ دانش آموز دزفولی

به گزارش رکنا، یک سال از درگذشت سید علیرضا موسوی جزایری، دانش آموز پایه هفتم دبیرستان سعادت (کوی آزادگان) شهرستان دزفول گذشت.
علی رغم مرگ این دانش آموز که منجر به داغدار کردن یک خانواده و در نتیجه مشوش شدن اذهان عمومی از محیط و نحوه عملکرد اولیای آن مدرسه شده است، اداره و بعضا مدیر آموزش و پرورش دزفول نه تنها از خانواده این دانش آموز دلجویی نمی کنند، بلکه با انتشار خبری مبنی بر اینکه دانش آموز بیمار به صورت اختیاری به فعالیت ورزشی پرداخته که پس از انجام فعالیت ورزشی دچار مشکل شده و جان باخت و هیچ اجباری از سوی مسئولان آموزش و پرورش برای فعالیت ورزشی این دانش آموز صورت نگرفته و دانش آموز به صورت اختیاری اقدام به انجام فعالیت ورزشی کرده است. 
از طرفی همین مسئولان مدعی شده اند که هزینه مربوط به کفن و دفن این کودک دانش آموز نیز که رقمی بالغ بر 40 میلیون ریال بوده از سوی آموزش و پرورش دزفول پرداخت شده است و با اغراق بر سابقه بیماری قلبی او، سعی در عادی جلوه دادن این حادثه Incident تلخ و اعلام بی گناهی اولیای خاطی مدرسه و پاک کردن صورت مساله را دارند.
خانواده این کودک می گویند: هم اکنون بررسی پرونده با موضوع تسبیب در قتل Murder غیر عمد سید علیرضا موسوی جزایری ناشی از قصور و مطالبه دیه در شعبه دوم بازپرسی دادگستری شهرستان دزفول در حال انجام است اما روند رسیدگی به کندی صورت می گیرد.
با این وجود طبق نظر کارشناسی دادگستری، اولیای مدرسه مجموعا فقط 20 درصد در مرگ دانش آموز مقصر شناخته شده و اولیای مدرسه نیز به نظر کارشناسی اعتراض کرده اند.
اما سئوال خانواده علیرضا این است که آیا معلم ورزش فقط 20 درصد دانش آموز را مجبور به انجام فعالیت ورزشی کرده که در زمین شروع به دویدن کرد؟
پدر علیرضا به رکنا گفت: مدیر مدرسه مبلغ 300 هزار ریال مربوط به بیمه دانش آموزی را هنگام ثبت نام سال تحصیلی 94 از ما گرفته و مدیر توضیح داد که دانش آموز به طور شبانه روزی تحت پوشش این بیمه قرار دارد.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز دراین باره اظهار کرد: حق بیمه حوادث Accidents دانش‌آموزی برای سال تحصیلی 96-95 همانند سال گذشته 75 هزار ریال تعیین شده است و هیچ افزایش قیمتی در این خصوص نداریم.
وی با بیان اینکه سقف تعهدات بیمه همانند سال گذشته بوده و کاهشی نداشته است، افزود: بیمه حوادث دانش‌آموزی برای یکسال تحصیلی است و تمام شبانه‌روز را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام مدارس موظف هستند بیمه دانش‌آموزی را با مبلغ ذکر شده دریافت کنند و اعلام افزایش بیش از این میزان، تخلف است که در صورت اعلام، ادارات ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش به این موضوع رسیدگی می‌کند.
با توجه به سخنان مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اولیای مدرسه نه تنها مبلغی بسیار بیشتر از اصل حق بیمه دانش آموزی از والدین دریافت کرده بلکه در زمان بروز حادثه برای دانش آموز هیچگونه مساعدت و اقدام مقتضی انجام نداده اند. 
علی رغم ارائه گواهی پزشک فوق تخصص قلب و عروق درخصوص ممنوعیت انجام هرگونه فعالیت ورزشی و تاکیدهای مؤکد خانواده سید علیرضا هنگام ثبت نام سال تحصیلی، ناظم مدرسه نه تنها مدیر و معلم ورزش را در جریان بیماری علیرضا قرار نمی دهد، بلکه آن ها اظهار بی اطلاعی کرده، تا اینکه چندین بار شرح بیماری توسط خانواده اش به آن ها داده می شود.
روز حادثه، مدیر در پاسخ به مادر علیرضا مبنی بر اینکه چرا به موقع با اورژانس تماس نگرفته و فرزندم را تا بیمارستان با آمبولانس همراهی نکرده اید؟ گفت: ما در قبال بچه شما هیچگونه مسئولیتی نداریم! 
با این حال خانواده علیرضا پس از گذشت یک سال همچنان پاسخ دقیقی برای مرگ فرزند از دست رفته خود نیافته اند و معتقدند در خصوص این پرودنده اهمال شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟