جوان 30ساله ای که به اتهام جعل اسناد نیروی انتظامی در دستگاه قضایی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس Police آگاهی خراسان رضوی دستگیر شده است، پس از آن که به سوالات تخصصی بازپرس محمدحسن اصولی صفار (بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) پاسخ داد، به تشریح ماجرای زندگی اش پرداخت و گفت: به درس و مدرسه هیچ علاقه ای نداشتم و نمی توانستم ادامه تحصیل بدهم.

درس هایم خیلی ضعیف بود و همواره نمرات پایینی می‌گرفتم، به همین دلیل نتوانستم بیشتر از مقطع راهنمایی درس بخوانم و به ناچار با رها کردن کتاب و مدرسه وارد بازار کار شدم. برادر بزرگ ترم فروشگاه بدلیجات داشت، به همین خاطر من هم در کنار او به همین شغل ادامه دادم. پدرم نیز در کار خرید و فروش تلفن همراه بود و وضعیت مالی مناسبی داشت. حدود چهار سال با برادرم کار کردم تا این که 9سال قبل مادرم تصمیم گرفت مرا داماد کند. او در یکی از مکان های مذهبی دختری را پسندیده بود که پس از آن طبق آداب و رسوم سنتی ازدواج کردم. البته به خاطر بیماری تعریق کف دستم، از خدمت سربازی هم معاف شده بودم.

ابتدا زندگی آرامی داشتم تا این که به سوی مصرف قرص های متادون (داروهای ترک اعتیاد) کشیده شدم و از آن زمان به بعد، اعتیاد شدیدی به مصرف داروهای مخدردار پیدا کردم. البته همسرم در جریان استفاده از این داروها قرار داشت، اما چیزی نمی گفت. روزگارم به همین ترتیب سپری می شد تا این که به جعل اسناد روی آوردم. خودم هم نمی دانم چه شد که برای اولین بار دست به این کار زدم. اما از هر طریقی بود سربرگ‌های رسمی،دولتی و غیردولتی را به دست می آوردم و به طرز ماهرانه ای اقدام به جعل می کردم. برخی از مهرهای جعلی را خودم می ساختم اما بعضی دیگر را به یک مهرساز سفارش می دادم و او با گرفتن مبالغ سنگین این مهرها را برایم آماده می کرد.

سال 1392 به جرم Crime جعل دستگیر شدم و تصمیم گرفتم دیگر این کار را ادامه ندهم. اما چند ماه قبل، یکی از دوستانم با پرداخت 500هزار تومان وجه نقد از من خواست تا وکالت نامه محضری برای انتقال سند یک خودروی گران قیمت برایش درست کنم، ولی مأموران راهنمایی و رانندگی متوجه جعلی بودن وکالت نامه شدند و من دوباره دستگیر شدم... .

شایان ذکر است، از مخفیگاه متهم تعداد زیادی لوازم و ابزار جعل به همراه اسناد مربوط به نیروی انتظامی با امضای فرماندهانی که چند سال پیش بازنشسته شده اند، کشف و ضبط شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟