احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سالهای اخیر عده ای از افراد بزهکار که غالبا دارای سوابق کیفری متعدد هستند، به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانستانی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: این افراد ضمن گروگان hostage بردن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق، خانواده‌های آن‌ها را وادار به پرداخت وجوه کلانی می‌کرده و بعد از اخذ وجوه گروگانها را آزاد می‌کردند.

وی ابراز داشت:پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت این باند بزهکار، برخورد با این افراد در دستور کار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان کرمان قرار گرفت که نهایتا ضمن شناسایی باندی که به این امر اقدام می کرده، اقدامات کنترلی آغاز و رفت و آمدهایشان مورد رصد ماموران قرار گرفت.

رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان ابراز داشت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمامی افراد باند در محل نگهداری گروگانها شناسائی و در سیزدهم اسفند 1394 نیروهای انتظامی، موفق به دستگیری گروگانگیرها و آزادی Freedom گروگان‌ها شدند.

وی با بیان اینکه مامورین جان بر کف پلیس Police اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در یک عملیات کم نظیر در محل نگهداری گروگانها موفق به دستگیری اعضای باند شدند، ابراز داشت: اعضای این باند از جمله سه نفر از اعضای اصلی و چهار نفر اتباع افغانستانی که گروگان بوده اند، آزاد شدند.

قربانی با بیان اینکه متهمان به اقداماتی همچون شکنجه و اخاذی از خانواده های آنها و غیره اقرار صریح کرده اند، افزود: اعضا این باند تحت عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمان و وکلای ایشان و اصحاب رسانه مورد محاکمه قرار گرفتند و هر سه نفر به اتهام افساد فی الارض به اعدام execution محکوم شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟