رئیس پلیس Police آگاهی خراسان رضوی به تشریح ماجرای زورگیران اجاره ای پرداخت و گفت: مرداد گذشته زنی با تسلیم شکوائیه ای به پلیس آگاهی خراسان رضوی مدعی شد که زورگیران شمشیر به دست در حالی که نقاب به چهره داشتند در نبود همسرش وارد منزل شده اند و با تهدید به مرگ طلاهای او و جاری اش را سرقت Stealing کرده اند. سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: شاکی این پرونده در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: حادثه Incident ساعت 15 عصر هنگامی رخ داد که جاری اش در منزل آن ها مهمان بود و دزدان خشن حتی دست و پاهای پسر 14 ساله و دختر 6 ساله او را نیز با کابل تلویزیون بسته اند و مقابل چشمان وحشت زده فرزندانش، طلاها را به سرقت برده اند. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با تشکیل این پرونده در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی گروهی از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه) تحقیقات خود را با ثبت اظهارات شاکی آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات های اطلاعاتی به سرنخ هایی از اختلافات قبلی بین شاکی و جاری او که روز حادثه مهمان آن ها بود رسیدند چرا که بررسی های غیرمحسوس کارآگاهان نشان می داد جاری شاکی که «مهناز» نام دارد از حدود 3 سال قبل رابطه ای با خانواده او نداشت و با یکدیگر قهر بودند اما درست چند ساعت قبل از زورگیری به منزل جاری خودش رفته بود! سرهنگ رزمخواه ادامه داد: همین موضوع ظن کارآگاهان را برانگیخت و تحقیقات پلیس به شیوه دیگری ادامه یافت چرا که بازدید از محل وقوع سرقت نیز بیانگر آن بود که افرادی آشنا به محیط، وارد منزل شده اند و فرد ناشناس دیگری نیز از داخل منزل با آن ها همکاری کرده است چرا که دزدان از ساعت خروج همسر شاکی اطلاع داشتند و از طرفی هم آن روز در واحد آپارتمانی باز مانده بود که دزدان به راحتی وارد منزل شده اند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل جاری شاکی نیز به پلیس آگاهی احضار شد و در اظهارات خود پرده از یک نقشه شوم برداشت و گفت: از حدود یک سال قبل به خاطر اعتیاد شدید همسرم از او طلاق گرفتم و با جوان 25 ساله ای به نام «ع» ازدواج کردم اما همواره به همسر برادرش و زندگی آرام او حسادت می کردم تا جایی که حتی برق طلاهایش مرا آزار می داد.

به خاطر همین موضوعات خانوادگی از 3 سال قبل با یکدیگر قهر بودیم تا این که ماجرا را با «ع» در میان گذاشتم و به او گفتم بیا حال جاری ام را بگیریم سپس با یکدیگر نقشه ای کشیدیم و «ع» نیز به یکی از افراد شرور معروف زنگ زد و به او گفت: می خواهیم حال دوست دخترم را بگیریم او طلاهای زیادی دارد که پس از سرقت طلاها را تقسیم می کنیم. این بودکه «م.ف» (زورگیر حرفه ای) وارد ماجرا شد و با 2 تن دیگر از همدستانش نقشه سرقت را بررسی کردند. سرهنگ رزمخواه ادامه داد: در پی اعترافات این زن 27 ساله، بلافاصله کارآگاهان با صدور دستورات ویژه ای از سوی بازپرس محمدحسن اصولی صفار عملیات دستگیری «م-ف» را آغاز کردند و طی یک قرار صوری او را در منطقه آزادشهر به دام انداختند اما این متهم که با یکی از دوستانش و با خودروی 405 نقره ای به محل قرار آمده بود با مشاهده ماموران قصد فرار Escape داشت که موفق نشد و به ناچار ساطور را از داخل خودرو برداشت و به سمت کارآگاهان حمله ور شد که در این هنگام کارآگاهان ورزیده آگاهی با شلیک تیر، او را نیز دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: متهم این پرونده نیز در اعترافات خود گفت: «مهناز» زن 27 ساله (جاری شاکی) از داخل منزل شاکی و با ارسال پیامک اطلاعات را به ما می داد. آن روز من و 2 تن از دوستانم به همراه «ع» و با خودروی پژو 405 نقره ای به بولوار صبا رفتیم. «ع» (همسر مهناز) داخل خودرو نشست تا نگهبانی بدهد. وقتی با پیامک مهناز متوجه شدیم همسر شاکی از منزل بیرون رفته و او نیز در آپارتمان را باز گذاشته است. ماسک ها را به صورتمان زدیم و شمشیر به دست وارد منزل شدیم. برای آن که نقشه لو نرود دست و پاهای مهناز را هم به همراه دیگر اعضای خانواده بستیم و گردنبند او را نیز ربودیم.

سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: «ع» (همسر مهناز) نیز دستگیر شد و عملیات برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده با سرپرستی کارآگاه نوری (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سیدخلیل سجادپور

 

کدخبر: 246876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟