دزد باوجدان خودروی مرد مسافرکش را بازگرداند/پلیس آبادان فاش کرد+عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police 15 آبادان در جریان سرقت Stealing خودروی پرایدی در منطقه تانکی ابلحسن قرار گرفتند و مرد جوان با حضور در کلانتری پرده از سناریوی سرقت خودرویش برداشت.

مرد جوان به ماموران گفت: چند روز قبل خودرویم را در برنامه بازار آگهی فروش کردم که پس از چند روز پسر جوانی از یک باجه تلفن کارتی با من تماس گرفت و برای خرید با من تماس گرفت.

وی افزود: روز بعد جوان 27 ساله را در خیابان ملاقات کردم و پس از صحبت در مردم قیمت خودرو برای بررسی پراید پشت فرمان نشست و در حالیکه من کنارش بودم شروع به حرکت کرد تا اینکه میدان تانکی ادعا کرد که اگزوز خودرویم صدا می دهد و از من خواست تا برای بررسی از خودرو پیاده شوم و به اگزوز را نگاه کنم.

مرد جوان گفت: وقتی از خودرو پیاده شدم راننده جوان پا رو پدال گاز گذاشت و به سرعت فرار Escape کرد.

ماموران در این مرحله به بررسی دوربین های مداربسته خیابان ها پرداختند و خیلی زود موفق شدند تصویر سارق جوان را به دست بیاورند و عکس دزد The Thief حرفه ای در گام بعدی در اختیار تیم های گشت پلیسی قرار گرفت.

ماموران کلانتری کارون روز پنج شنبه در حال گشت زنی بودند که دزد حرفه ای را در خیابان لین 10 شناسایی کردند و در اقدامی غافلگیرانه سارق جوان دستگیر شد.

محمد 27 ساله ابتدا خود را بیگناه می دانست اما وقتی در برابر تصویر فیلم دوربین مداربسته قرار گرفتند لب به اعتراف گشود.

پسر جوان که از اهواز به آبادان آمده بود به ماموران گفت: چندی پیش به خاطر سرقت به 8 ماه زندان Prison محکوم شدم که پس از 4 ماه از زندان مرخصی گرفتم اما پس از پایان زمان مرخصی به خاطر اینکه خانواده ام به خاطر مشکلات مالی و دچار مشکل شده بودند تصمیم گرفتم به زندان نروم و سناریوی سرقت را طراحی کردم.

وی افزود: در سایت بازار به دنبال طعمه می گشتم که دیدم جوانی قصد فروش خودروی پراید دارد به همین خاطر با او قرار ملاقات گذاشتم و زمانیکه برای بررسی خودرو پشت فرمان نشستم به بهانه خراب بودن اگزوز از صاحب خودرو خواستم تا از ماشین پیاده شود که در چشم به هم زدنی پا به فرار گذاشتم.

محمد ادامه داد: چون نمی خواستم خانواده ام متوجه سرقتم شوند به اهواز رفتم و خودرو را در بیرون از خیابان پارک کردم و قصد داشتم با اوراق کردن آن، وسایلش را به فروش برسانم اما وقتی سکه های کم ارزش و پول خرد را داخل خودرو دیدم متوجه شدم که صاحب آن یک مسافرکش است که با آن هزینه های زندگی اش را تامین می کند از کار خودم پشیمان شدم و پراید سرقتی را جلوی در نمایندگی ایران خودرو در اهواز رها کردم و فکر می کردم ماموران با پیدا کردن پراید سرقتی دیگر دنبال سارق آن نباشند.

سارق حرفه ای گفت: برای اجرای نقشه دوباره به سایت بازار رفتم و قصد داشتم به بهانه خرید خودروی پژو 206، راننده اش را به محل قرار بکشانم و نقشه سرقت را به اجرا برسانم.

وی افزود: روز پنج شنبه برای اجرای نقشه ام به آبادان آمدم و فکر نمی کردم تحت تعقیب باشم که قبل از رسیدن به محل قرار با پسر جوان دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، با راهنمایی سارق جوان خودروی پراید در جلوی در نمایندگی ایران خودرو کشف شد و متهم به دستور بازپرس پرونده روانه زندان شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

 

کدخبر: 247752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟