بعد از سرقت مسلحانه هفته گذشته از یک صرافی در خیابان فردوسی، هفته قبل نیز با 2سرقت مسلحانه دیگر به پایان رسید. نخستین دستبرد را سارقان به‌خودروی حمل پول بانک زدند و توانستند 933میلیون تومان به‌دست آوردند. دومین سرقت نیز در یک طلافروشی واقع در خیابان ستارخان رقم خورد. اما این سرقت‌ها چطور اتفاق افتاد؟

ساعت 7:47صبح پنجشنبه‌خودروی حمل پول بانک پاسارگاد با 4سرنشین از بزرگراه حقانی عبور می‌کرد که ناگهان در ورودی بزرگراه مدرس یک پراید هاچ‌بک سفیدرنگ سد راهش شد. راننده خودروی بانک تصور می‌کرد پراید دچار نقص فنی شده است اما در ادامه 2سرنشین پراید که یکی به کلت کمری و دیگری به کلاشینکف مسلح بود پیاده شدند. آنها با تهدید، 4سرنشین خودروی حمل پول که هیچ کدام مسلح نبودند را مجبور کردند پیاده شوند. این در حالی بود که همدستان تبهکاران در پراید دیگری در پشت خودروی حمل پول حضور داشتند. آنها مسیر را بسته بودند و از نزدیک شدن خودروهای دیگر جلوگیری می‌کردند. سارقان مسلح در یک چشم به هم زدن همگی با رها کردن خودروهای‌شان سوار خودروی حمل پول شدند و از آنجا فرار Escape کردند.

همه‌‌چیز مثل فیلم‌های هالیوودی بود و شهروندانی که شاهد این صحنه بودند باور نمی‌کردند آنچه می‌بینند واقعیت دارد. اما این آخرین صحنه این سرقت نبود. سارقان دقایقی بعد با ورود به مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی خود را به ورودی کتابخانه ملی رساندند. یک استاد دانشگاه سوار بر خودروی ال 90 از آنجا عبور می‌کرد که تبهکاران سد راهش شدند و با تهدید سلاح خودروی وی را سرقت کردند.

سارقان مسلح که نقشه دقیقی برای دستبرد میلیونی‌شان داشتند 3کیسه پول را که 933میلیون تومان داخلش بود از خودروی حمل پول به ال90 منتقل کردند و با رها کردن خودروی بانک گریختند. آنها فکر همه‌‌چیز را کرده بودند و چند ساعت بعد برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند ال90 مسروقه را نیز در حوالی کیانشهر رها کردند.

به‌دنبال وقوع این سرقت تحقیقات برای دستگیری تبهکاران آغاز شد. در بررسی 2پراید به‌جا مانده در صحنه سرقت معلوم شد که هر‌ دو خودرو چند روز قبل سرقت شده بودند.خبر دستبرد به‌خودروی حمل پول دقایقی بعد به یکی از اخبار داغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

هنوز جزئیات دقیقی از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده بود تا اینکه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که به‌رغم تذکرات پلیس و استانداردهای مربوط به تأمین امنیت خودروهای حمل پول، فرد مسلحی برای تأمین امنیت این خودرو داخل آن نبوده است. همچنین بانک پاسارگاد نیز به این حادثه Incident واکنش نشان داد و اعلام کرد که این خودرو حامل پول‌های فرسوده و مقصد آن بانک‌ مرکزی بوده است.

دستبرد به طلافروشی

14ساعت از دستبرد سارقان به‌خودروی حمل پول می‌گذشت و بازار شایعات در فضای مجازی در این‌باره داغ بود تا اینکه خبر رسید یک طلافروشی در خیابان ستارخان نیز طعمه سارقان شده است. این سرقت ساعت 21:45پنجشنبه اتفاق افتاد و در جریان آن 2سارق مسلح با ورود به طلافروشی مشغول جمع‌آوری جواهرات از ویترین بودند اما سرعت عمل مأموران آنها را غافلگیر کرد. 2سارق که فهمیده بودند در محاصره پلیس قرار گرفته‌اند تلاش کردند فرار کنند. یکی از آنها به طبقه دوم ساختمان رفت ولی از آنجا سقوط Fall کرد و دستگیر شد. با این حال دومین نفر توانست سوار بر یک پراید سفیدرنگ بگریزد.

دستگیری سارقان صرافی

درحالی‌که گروه‌های ویژه پلیس آگاهی مشغول بررسی سرنخ‌های به‌دست آمده از دستبرد به‌خودروی حمل پول و طلافروشی ستارخان بودند گروه دیگری از آنها به اطلاعاتی درخصوص عوامل دستبرد به صرافی خیابان فردوسی دست‌یافتند. این سرقت ظهر پنجشنبه 28بهمن اتفاق افتاد و در جریان آن 3سارق با حمله به یک صرافی با شلیک گلوله صاحب آنجا را مجروح کرده و معادل 70میلیون تومان ارز سرقت کردند.

هرچند سارقان مسلح ردی از خود به‌جا نگذاشته بودند اما کارآگاهان توانستند با ردزنی مخفیگاه‌شان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند. قرار است صبح امروز با انتقال 3سارق به صرافی، صحنه دستبرد در حضور رئیس پلیس تهران بازسازی شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟