این جنایت به 13سال قبل بر‌می‌گردد. روز دوم اسفند‌ماه سال‌82 زنی نزد پلیس رفت و گفت شوهرش مفقود شده است. او گفت: شوهرم کارمند بانک است. او دیروز با 3نفر از دوستانش قرار داشت اما بعد از خروج از خانه دیگر برنگشت و به تماس‌هایم جواب نداد. همزمان با قرار گرفتن نام کارمند بانک در فهرست افراد مفقودی تلاش‌ها برای یافتن او آغاز شد تا اینکه 3روز بعد جسد وی در حوالی گرمسار کشف شد.
او بر اثر اصابت 3گلوله جان باخته بود و چون افرادی که آخرین‌بار با او دیده شده بودند 3دوستش بودند، آنها بازداشت شدند. مظنونان در همان بازجویی‌های مقدماتی از جنایتی هولناک پرده برداشتند و گفتند با انگیزه سرقت پول دست به این جنایت زده‌اند. به این ترتیب 3متهم در شعبه 113دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.
در این جلسه متهم ردیف اول جزئیات بیشتری از جنایت را شرح داد و گفت: چون مقتول چند میلیون تومان وام گرفته بود وسوسه شدم تا پول‌هایش را سرقت کنم. به همین دلیل با همدستی 2 دوستم او را ربودیم و من 3 گلوله به وی شلیک کردم. در پایان این نشست قضات دادگاه متهم ردیف اول را به قصاص و 2 همدست دیگر را به اتهام معاونت به تحمل حبس محکوم کردند.
این رأی در شعبه 17دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد اما مدتی قبل وقتی مرد محکوم به قصاص برای مجازات پای چوبه دار منتقل شد توانست با پرداخت یک میلیارد تومان از اولیای دم رضایت بگیرد. در این شرایط وی دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به لحاظ جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد. او گفت: وسوسه چند میلیون پول باعث شد سال‌ها زندانی شوم و حتی تا پای چوبه دار پیش بروم. از طرفی یک میلیارد تومان هم پرداخت کردم و حالا زندگی‌ام را باخته‌ام.در پایان این جلسه قضات وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟