پسر 16 ساله مدیر کانال شوم بود

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با اشاره به خرید و فروش کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: این امر باعث شده تا برخی کاربران دست به هر ترفندی بزنند تا اعضای کانال خود را افزایش دهند تا بتوانند آن را به قمیت خوبی بفروشند.

سرهنگ سامان محمدی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین فعالان در این خصوص فروش کانال و کسب درآمد هستند، اظهار کرد: متاسفانه این افراد با بارگذاری مطالب مستهجن و غیر اخلاقی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حالیکه این امر اشتباه است و قطعا خریدار، کانالی را که با محتوای غیر اخلاقی مخاطب جذب کرده باشد را خریدار نمی‌کند، افزود: این امر فقط برای صاحب کانال دردسر ساز می‌شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به دستگیری متهم 16 ساله‌ای که یک کانال مستهجن را مدیریت می‌کرد، گفت: کارشناسان پلیس Police فتا ویژه شرق استان تهران در پی رصد در فضای مجازی این کانال را شناسایی کردند که در آن موارد غیر اخلاقی و مستهجن ترویج و منتشر می‌شد.

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران افزود: متهم که نوجوانی 16 ساله بود پس از اعتراف صریح به بزه ارتکابی، اظهار داشت که با ایجاد کانال و با قرار دادن پست‌های غیر اخلاقی و مستهجن به دنبال بالا بردن اعضای کانال بودم تا بتوانم کانالم را به فروش برسانم، در ادامه پرونده پس از اتمام تحقیقات به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی انقلاب ارسال گردید.

سرهنگ محمدی به جهت پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد: حتما بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت نمایند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند و به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت‌هایی در فضای مجازی را دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.

وی همچنین به نوجوانان و جوان که قصد کسب درآمد از فضای مجازی را دارند، توصیه کرد: حتما برای این کار از افراد با تجربه و صاحب نظر راهنمایی و مشاور بگیرند و از توصیه‌های دوستانه که برخی از افراد به آنها می‌کنند که مبناء و اساسی ندارد و بر پایه موارد مجرمانه در این فضا بنا شده است دوری جویند. چرا که راه اندازی کانال با محتوای مستهجن نه تنها به فروش نمی رسد و کسی حاضر به خرید آن نیست بلکه مدیر کانال را درگیر مسائل قضایی می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟