خودسوزی همسر یک جانباز/ مدیرکل بنیاد شهید تهران توضیح داد

حمید علی صمیمی در حاشیه سومین همایش جبهه مجازی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ماجرای خودسوزی زنی 50 ساله مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: همسر این زن، دارای جانبازی 15 درصد بود که به دلیل بیماری صعب العلاج مادرزادی که داشت، قطع نخاع شده بود.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اینکه بتواند به این خانواده کمک کند، پرونده این جانباز را به کمیسیون پزشکی ارسال کرد و با اغماض، آن را به 25 درصد افزایش داد؛ هر چند که موضوع عارضه نخاعی به خودی خود ناشی از عوارض جنگ نبود، اما چون عارضه نخاعی بود، در ارائه خدمات درمانی، این جانباز توانست تمامی خدماتی را بگیرد که جانبازان 70درصد دریافت می کنند.
صمیمی اظهارکرد: برای آسایش بیشتر خانواده جانباز و شخص ایشان، همسر و فرزند نیز به عنوان همیار و پرستار تعیین شدند و از طریق بیمه، همه هزینه های مراقبت را نیز دریافت کردند.
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل مراقبت نامطلوب، جانباز دچار زخم بستر مزمن شد و با توجه به بیماری که داشت ابتدا در یکی از آسایشگاه های بنیاد شهید بستری شد و پس از آن در بیمارستان ساسان تحت مراقبت کامل قرار گرفت.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در ادامه درباره همسر و فرزند جانباز گفت: بارها آنان خواسته های غیردرمانی داشتند مثلا اینکه مسکن کوچکی دارند و تقاضای تهیه مسکن بزرگتر داشتند.
صمیمی ادامه داد: با نشست های متعددی که شخصا با همسر و فرزند جانباز داشتم، درصدد برآمدیم تا آنان را در مسیر خواسته هایشان راهنمایی کنیم و با وجود اینکه پیش از این نیز از تسهیلات مسکن استفاده کرده بودند، وام قبلی را شخصا تسویه کردم و مجدد خدمات مسکن دریافت کردند.
وی افزود: این موضوع ایراد قانونی دارد اما چون هدف کمک و حل مشکلات خانواده این جانباز بود، کمک کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید گفت: علاوه بر اینها، کمک بلاعوض در حد دو برابر آنچه که به جانبازان 70 درصد ارائه می شود نیز این خانواده دریافت کرده است که از اعلام رقم آن امتناع می کنم.
وی اظهارکرد: پس از همه اینها، خانواده جانباز اعلام کرد که خیلی بیشتر از این انتظار کمک دارد که در توان مجموعه بنیاد و اختیارات ما نیست و احساس کردیم که هدف آنان تهیه مسکن بزرگ تر نبوده و تنها پول بیشتر می خواهند.
صمیمی گفت: در تجمع جانبازان نیز این فرد با هدف اینکه تصویر او در سایت ها منتشر شود، مشارکت و حضور فعال داشت و حتی روز گذشته نیز ابتدا جلوی در بنیاد شهید و امور ایثارگران چادر زد اما چون دید فایده ای ندارد، اقدام به خودسوزی کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره وضعیت جسمی این همسر جانباز گفت: این فرد در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری است و در حال پیگیری درمان او هستیم که حدود 5 درصد سوختگی دارد و احتمالا تا دو روز آینده مرخص خواهد شد.
وی در پایان افزود: اگر کاری در توان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد، پیگیری می کنیم تا مشکلات این خانواده حل شود.
مرکز اطلاع رسانی پلیس Police تهران بزرگ، روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد که یک زن 50 ساله حدود ساعت 155 در میدان هفت تیر تهران اقدام به خودسوزی کرد که با حضور به موقع نیروهای انتظامی و عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 250459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟