تلاش های تیم امدادی برای احیای کودک سه ساله سمنانی که روز جمعه در پارک شقایق این شهر دچار سانحه ای دردناک شد بی نتیجه ماند و امین طاهریان همزمان با طلوع آفتاب شنبه چشم از دنیا فروبست.

به گزارش رکنا، خبر کوتاه است و تلخ، مرگ کودک سه ساله سمنانی بر اثر یک بی احتیاطی و ناایمن بودن زیر ساخت های شهری در سمنان؛ این خبر اما آنقدر شوک آور است که نگذاشت همزمان با طلوع آفتاب شنبه، چشمان خانواده سمنانی که به انتظار بازگشت کودک سه ساله شان به درب های اورژانس سمنان دوخته شده بود، اشکبار و ناامید نشود.
امین طاهریان کودک سه ساله سمنانی امروز دیگر در بینمان نیست و در حالی که پیکر نیمه جانش از دو شب گذشته تا کنون در اورژانس بیمارستان در حال سی پی آر بود، هرگز به زندگی روی خوش نشان نداد تا روز گذشته خانواده داغدار این نونهال آن هم چند روز مانده به عید نوروز، رخت عزا بر تن کنند و تا نوروز۹۶ را هرگز در زندگی فراموش نکنند.

داستان یک بی احتیاطی


پدر بزرگ امین، وقتی غروب جمعه او را برای بازی در پارک شقایق حاضر می کند، هرگز فکرش را نمی کند که شاید این آخرین باری باشد که پای امین سه ساله از درب منزل بیرون گذاشته می شود، شاید دیگر او به اتاقش باز نخواهد گشت و شاید دیگر فرصت خداحافظی با مادر جوانش را نیز نخواهد یافت.
شنیدن ماجرا از زبان او با این شرایط کمی دشوار است اما یک منبع آگاهگفت: این پدر بزرگ دو نوه خود را برای بازی به پارک می آورد که هر دو بهانه سوار شدن بر ماشین های برقی کرایه و چرخ و فلک کوچک این پارک را می گیرند که با اصرار پدر بزرگ مبنی بر تعطیلی این بخش از پارک روبرو می شوند لذا کودکان ناامید سعی در رها کردن دست پدر بزرگ و دویدن به سوی بخش دیگری از پارک می کنند که در این حین پدر بزرگ یکی از نوه ها را یافته و دیگری را نمی بیند.
وی افزود: از زمان گم شدن امین تا فهمیدن همه ماجرا سه تا پنج دقیقه طول می کشد اما تلاش های پدربزرگ که در این لحظه توجه عابران را نیز جلب کرده بی فایده می ماند تا اینکه کسی از بند آمدن مسیر جوی آب مجاور پارک خبر می دهد چرا که آب فراوانی در پشت پل Bridge جوی آب به حالت سکون مانده بود، جویی که نخستین حدس برای یافتن کودک می شود.
این منبع آگاه گفت: پس از تلاش در زیر پل و تماس با مسئولان امدادی فرضیه گیر کردن کودک در زیر پل جوی آب قوت می گیرد تا اینکه در نهایت متاسفانه این امر به حقیقت پیوسته و پیکر نیمه جان و کبود کودکی به نام امین. ع از جوی آب بیرون آمده و بلافاصله عملیات احیا بر روی آن شروع می شود تا اینکه در نهایت به بیمارستان منتقل می شود.
تلاش ها برای نجات امین بی نتیجه ماند
وی افزود: در بیمارستان، تلاش ها برای احیای این کودک سه ساله با جدیت آغاز می شود که درباره آن باید از مسئولان بیمارستان پرسید اما طبق آخرین اخبار این کودک در ساعت ۴:۴۵ تا پنج صبح شنبه از دنیا می رود.
وی همچنین ادامه داد: پرونده ای برای رسیدگی به این موضوع در مراجع تشکیل شده اما هنوز شکایتی از سوی خانواده امین صورت نگرفته تا قصور احتمالی شهرداری یا ... در آن بررسی شود اما آنچه مشخص است بی احتیاطی پدر بزرگ و همچنین ایمن نبودن زیرساخت های پارک شهری مانند جوی آب، عامل این حادثه Incident ناگوار می تواند باشد هرچند تا اعلام نظر قطعی باید صبر کرد.
این منبع آگاه همچنین درباره واکنش شهرداری سمنان گفت: از تماس هایی که با این ارگان برقرار شده اطلاعی ندارم اما شنیده ام که شهردار سمنان بررسی ماجرا را آغاز کرده و قصور شهرداری را منوط به شکایت خانواده امین از این نهاد و بررسی های قضایی ساخته است که این امر طبق قانون Law درست است چرا که تا شکایتی نباشد پرونده ای تشکیل نمی شود.
وی افزود: از اینکه خانواده امین شکایتی را تنظیم کرده اند یا خیر نیز تا کنون اطلاعی نداریم اما اینکه پارک شقایق مانند بسیاری پارک های دیگر در سمنان حفاظی بر روی جوی آب ندارد، امری مشخص است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 251589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟