حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی در جلسه امروز و در جریان طرح اصلاح قانون Law مبارزه با مواد مخدر Drugs مصوب کردند تا حکم اعدام execution از مجازات برای حمل مواد مخدر حذف شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه حکم اعدام از مجازات‌های در نظر گرفته‌شده برای حمل مواد مخدر از هرنوع و با هرحجمی حذف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: این مصوبه عطف به ماسبق نیز می‌شود و کسانی که پیش از این به خاطر حمل مواد مخدر برای آنها حکم اعدام صادر شده، می‌توانند از این قانون استفاده کرده و حکم اعدام آنها تعدیل شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: کسانی هم که عفو برای آنها در نظر گرفته شده اما حکم‌شان سنگین‌تر از آن مقداری است که در این مصوبه آمده نیز می‌توانند از این قانون استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: کسانی که از این به بعد حکم حبس 5 تا 10 سال برای آنها در بحث حمل مواد مخدر صادر شود، حکم آنها قطعی است و تجدیدنظر در آن صورت نخواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟