همایش ملی صبر برای بخشش/ 300 اعدامی بخشیده شدند+ عکس

به گزارش رکنا، نخستین همایش صبر با حضور محسن اژه ای معاون اول قوه قضاییه، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از خانواده های قربانیان سناریوهای قتل Murder که قاتل The Murderer فرزندانشان را بخشیده اند در سالن اجلاس سران برگزار شد.
این همایش که برای ترویج و فرهنگ سازی بخشش با شعار صلح، بخشایش و رضایت که در کلمه صبر خلاصه شده، تشکیل شده است.
دکتر امید محبی دبیر همایش صبر گفت: این ستاد ملی از حدود یک سال قبل فعالیت خودش را با 7 گروه تخصصی و افراد نخبه آغاز کرده است که مسئولان مربوط به این ستادملی از قبیل قوه قضاییه با این همایش صبر مشارکت خوبی داشته اند.
وی افزود: این همایش سعی دارد با آموزش و فرهنگ سازی در زمینه بخشش ایجاد فرهنگ سازی کند که یکی از این بخشش ها در زمینه بخشش اعدامی ها در پرونده های قتل است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و رییس کمیته صبر در راستای این همایش گفت: صبر را بردباری در برابر سختی و گناه دانست و ما در این عرصه ها واجد فرهنگی بسیار غنی هستیم. اگر صبوری رواج یابد جامعه پیشرفت می‌کند.
وی افزود: معنای صبر، صرب، بخشایش و رضایت است. مهربانی اگر از بزرگترها دیده شود مردم آموزش می‌گیرند.
صادقی ادامه داد: پیش از اسلام نیز مردم ایران معروف به گذشت بودند. بعد از اسلام این امر تقویت شده و این بیانگر آن است که فرهنگ ما فرهنگ خشونت بار و پرخاشگر نبوده است.
وی افزود: انسان باید در حین قدرتمندی و قهرمانی بخشش داشته باشد. 
رئیس ستاد ملی صبر در پایان با اشاره به تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد: امیدواریم در این کارزار انتخاباتی تبلیغاتی در خصوص فرهنگ‌سازی و رواج صبر را هم ببینیم.
باید برای فرهنگسازی بخشش باید سیاست گذاران، هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور که می توانند تاثیر گذار باشند نقش پردازی کنند.
در ادامه محسن اژه ای معاون اول قوه قضاییه با تقدر و تشکر از اعضای تشکیل دهنده این کمیته ملی تقدر و تشکر کرد و گفت: صلح و سازش و رضایت مسئله ای نیست که در یک جامعه خاص، قشر خاص و افراد خاص قابل احترام و ارزش باشد بلکه صلح در جهان و جوامع بشری مورد نیاز و ارزشمند است.
وی افزود: در اسلام به صلح و سازش اهمیت فراوانی داده شده است و در چند آیه قرآن کریم به به صلح اشاره شده است.
محسن اژه ای ادامه داد: جامعه باید دور از درگیری و نفرت باشد و انسان ها باید گذشت و بخشش کنند و این بخشش در جهان حتی شده به زبان گفته می شود و دارای ارزش است.
معاون اول قوه قضاییه با توجه به حمایت هایی که دولت و دست اندرکاران این کمیته انجام داده اند گفت: در این مدت کمتر از یکسال 300 نفر رضایت و بخشش خود را در پرونده های قصاص اعلام کرده اند که در حال حاضر تعداد 230 تن از خانواده های قربانیان به صورت کامل از حق خود گذشت کرده اند و 70 نفر دیگر رضایت خود را اعلام کرده و مراحل اجرایی بخشش را انجام می دهند.

دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با تشکر و حمایت از این همایش ملی صبر گفت: این همایش می تواند بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: صبر،صلح، بخشش و رضایت مسئله بسیار مهم و پراهمیت است که می تواند جلوی خیلی از مشکلات و بروز ناهنجارها جلوگیری کرد.

دکتر جهانگیری گفت: در 4 جلسه که با مقام معظم رهبری، سران سه قوه و مسئولان داشتیم در مورد آسیب های اجتماعی تاکید شد که همه ارگان ها با هم بسیج شوند تا با اقدامات تخصصی و علمی از بروز این آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم که این همایش ملی صبر می تواند قدم محکم و تاثیرگذاری در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که این صبر و بخشش و گذشت تا این همایش به دیگر کشورها منتقل شود و نشست های بزرگی را برگزار کنند تا این ستاد موفق و جهانی شود.

در ادامه از میانجیگرانی که باعث بخشش و صلح و سازش در پرونده های مختلف از قبیل قصاص در اعدام execution execution شده بودند قدردانی شد.

در پایان جلسه از چند تن از خانواه هایی که از حق خود در قصاص گذشت کرده اند تقدیر و تشکر شد و در ادامه تعدادی از قضات که بیشترین پرونده های صلح و سازش در قصاص داشتند قدردانی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

photo_2017-03-14_11-51-54

کدخبر: 251946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟