به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اول مهر ماه 94 به دنبال شکایت یک زن جوان در دستور کار پلیس Police تهران قرار گرفت. این زن گفت: در خانه تنها بودم که دو پسر جوان به قصد سرقت Stealing از راه بالکن وارد اتاق خواب خانه شدند. آنها که گمان می کردند کسی در خانه نیست وقتی با من روبه رو شدند تصمیم گرفتند تا مرا آزار دهند. من همان موقع شروع به داد و فریاد کردم و به آنها گفتم الان شوهرم از سر کار به خانه بر می گردد. پسران جوان که ترسیده بودند فرار Escape کردند. به دنبال شکایت این زن ردیابی متهمان فراری آغاز شد و پلیس دو پسر جوان را در پردیس ردیابی کرد. پلیس برای دستگیری متهمان به پردیس رفته بود اما دو پسر جوان گریخته بودند. به این ترتیب ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری دو متهم فراری اتوبان پردیس به تهران را بستند تا با ایجاد ترافیک ساختگی آنها را دستگیر کنند. یکی از متهمان به نام علی به محض دیدن ماشین پلیس مسیر اتوبان را برعکس حرکت کرد و وقتی راهش را بسته دید از خودرو پیاده شد تا با پای پیاده بگریزد. در این بین تعقیب و گریز پلیس آغاز شد و یکی از ماموران به سمت علی شلیک کرد. علی که زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر برخورد گلوله به سرش جان سپرد. به این ترتیب مامور پلیس بازداشت شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند طبق ماده 5 آیین نامه اجرایی استفاده ماموران از سلاح گرم با به کار گیری قانون Law اسلحه شلیک کرده است خانواده قربانی با دریافت دیه 220 میلیونی اعلام گذشت کردند.

مامور پلیس دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge اصغرعبدالهی و با حضور دو مستشار از جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده مامور پلیس به دفاع پرداخت و در تشریح شلیک خونین گفت: قربانی تحت تعقیب پلیس بود و ما طبق دستور مامور بازداشت او بودیم. به همین خاطر با ماشین پلیس اتوبان را بستیم اما متهم به محض روبه رو شدن با ماشین پلیس دنده عقب گرفت و بر خلاف جهت اتوبان حرکت کرد. ما ناچار شدیم او را تعقیب کنیم اما او با پای پیاده به فرار ادامه داد. من برای دستگیری او چند بار ایست دادم اما همچنان به فرار ادامه داد. به همین خاطر پایش را نشانه رفتم و در مجموع 14 تیر شلیک کردم.که یکی از تیرها با پایش و دیگری ناخواسته به سرش برخورد کرد. اما من قصد کشتن Killing او را نداشتم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و مامور پلیس را از اتهام قتل Murder عمدی تبرئه و با توجه به اعلام رضایت اولیای دم حکم آزادی وی را صادر کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟