تیرخلاص داماد میلیاردی در تالار عروسی

چندی پیش مردی به همراه دخترش به دادسرای هاشمی تهران مراجعه کرد و از یک کلاهبرداری عجیب خبر داد.این مرد 55 ساله وقتی پیش روی دادیار ایستاد، گفت: هنوز هم باور نمی کنم کسی پیدا شود که اینگونه نامردی کند.

وی افزود: منوچهر به خواستگاری دخترم آمد، پسر خوبی به نظر میرسید برادری داشت که منصور بود آنها ادعا کردند خانهای در قیطریه دارند البته راست میگفتند رفتیم آنجا را دیدیم، ای کاش به گفته هایشان مبنی بر اینکه بخاطر ارثیه پدری و مادری شان با خانواده و بستگان هردو طرف قطع رابطه کرده اند اعتماد نمیک ردیم، آنها گواهی هایی مبنی بر فوت پدر و مادرشان به ما نشان دادند و اینکه شرکتی در خیابان آزادی دارند.

شرکت آنها را نیز دیدیم و پذیرفتیم منوچهر با دخترم به نام ریحانه ازدواج کند، من دختری دارم دانشجو و خودم نیز طلافروش هستم. وقتی دیدم ریحانه به منوچهر علاقه دارد جواب مثبت دادم.

این مرد جواهرفروش ادامه داد: منوچهر اصرار داشت خیلی زود مراسم عقد و عروسی را با هم بگیرد بخاطر همین پنجشنبه هفته پیش تالاری در بالای شهر کرایه کرد و با هزینه 50 میلیون تومان خواست دخترم را به خانه بخت ببرد.

من نیز جهیزیه کاملی به ارزش 200 میلیون تومان آماده کردم و چند روز پیش از عروسی به خانه منوچهر در قیطریه بردم. قرار شد عروس و داماد بعد از عروسی به هتلی بروند و صبح روز بعد سفری به ترکیه داشته باشند و بعد از ماه عسل به تهران برگشته و جهیزیه را با سلیقه خود بچینند به خاطر همین برخی از لوازم را حتی از کارتنهایش خارج نکردیم؛ احساس می کردم ریحانه خوشبخت خواهد شد تا اینکه 2 روز مانده به عروسی منوچهر که دستش زخمی شده بود از بیمارستان به موبایلم زنگ زد و گفت که دار و ندارش را کیف قاپ ها برده اند.

خودم را به بیمارستان رساندم و با هم به همین دادسرا آمدیم؛ برگه ای جلوی در نوشت اما هنوز به ثبت نرسانده بود که ادعا کرد حالش بد شده و خواست به خانه برویم تا روز بعد بیاید.

خیلی ناراحت بودم. در مسیر گفت که باید نزدیک به 500 میلیون تومان چکهایش را پاس می کرد و الان چون چکهایی که از مشتریانش در وجه وی داده بودند همه به سرقت Stealing رفته نمی تواند به این زودی پول تهیه کند و اگر چک هایش پاس نشود اعتبارش به خطر میافتد.

احساس کردم پسر خودم به دردسر افتاده است و پذیرفتم 500 میلیون تومان به وی قرض بدهم تا در عرض یک ماه و پس از عروسی و ماه عسل آن را پس بدهد، پذیرفت و من خیلی زود این میزان پول را به حسابش واریز کردم.

پدر عروس خانم گفت: شب عروسی وقتی به پایان مراسم نزدیک می شدیم منوچهر نزدم آمد و گفت یک سورپرایز برای ریحانه دارد و به خاطر همین با منصور سوار ماشین عروس شدند و بیرون تالار رفتند اما دیگر برنگشتند، مراسم که تمام شد تصور می کردم اتفاق خاصی برای آنان افتاده و نگران بودم اما وقتی از صاحب تالار شنیدم که قرار بود همان شب 50 میلیون تومان را از داماد بگیرد فهمیدم کاسه ای زیر نیم کاسه است سریع به خانه منوچهر در قیطریه رفتیم و فهمیدیم بعد از روزی که جهیزیه را به آنجا برده ایم همه اثاثیه را بار کرده اند و آنجا تخلیه است. هرلحظه بیشتر شوکه می شدیم چراکه شرکت وی نیز خالی بود و فهمیدم در دام 2 مرد کلاهبردار افتادهام.

با ادعاهای این طلافروش، ریحانه که گریه می کرد به بازپرس گفت: «من در اینترنت با منوچهر آشنا شدم می دانستم باید مراقب باشم بهخاطر همین خیلی تحقیقات کردم همه مسائل درست بود اما حالا میدانم که بعضی جاها باید دقت میکردم».

وی افزود: 2 هفته پیش از عروسی من در کیف منوچهر 3 بلیت هواپیما برای ترکیه دیدم که متعلق به 2 مرد و یک زن بود وقتی پرسیدم ماجرا چیست ادعا کرد برای منشی شرکت و شوهر و برادر وی است که در غیاب این زن پیک به شرکت برده و منوچهر تحویل گرفته است و حالا فکر می کنم برای خودش، برادرش و شاید همسرش بوده و اسم های واقعی منوچهر و منصور در آن بلیت ها بود که یکی از آنها به خاطرم مانده است. بازپرس وقتی دید مرد طلا فروش به جز 500 میلیون تومان پولی که به مرد شیاد داده جهیزیه 200 میلیونی و حتی هزینه 50 میلیونی تالار را نیز پرداخته دستور بررسیه ای ویژه داد. بدین ترتیب پلیس در نخستین اقدام به بررسی شناسنامه منوچهر و مشخصات حساب بانکی اش پرداخت و پی برد این مرد با شناسنامه جعلی نه تنها حساب بانکی ایجاد میکند بلکه با آن سر سفره عقد مینشیند و با استفاده از همان شناسنامه جعلی دفتر شرکت دروغین را به مدت 4 ماه اجاره و خانهاش در قیطریه نیز با قرارداد 6 ماهه در ازای کرایه بالا اجاره شده بود که همه را خالی کرده است.

در شاخه دیگری، کارآگاهان به بررسی مشخصاتی پرداختند که عروس خانم روی بلیت هواپیما دیده بود و پی بردند در همان شب عروسی یک مرد با همان مشخصات به ترکیه پرواز کرده است که همراه وی یک مرد هم فامیلی وی که برادرش بوده و یک زن که زیرمجموعه گذرنامه وی بود نیز به ترکیه سفر کردهاند.

بنابراین گزارش، این کلاهبردار حرفه ای که توانسته با این روش نزدیک به یک میلیارد تومان به جیب بزند تحت تعقیب ویژه قرار گرفته و پلیس پی برده است وی هیچ سابقه کیفری نیز نداشته و این نخستین باری بود که زیرکانه توانسته به اجرای نقشه اش دست بزند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.