برنده اسکار به دزدی متهم شد!+عکس

گری گلدمن با ثبت شکایتی در دادگاه فدرال، شرکت والت دیزنی را به سرقت ایده خود و استفاده از آن برای ساخت انیمیشن موفق و پرفروش «زوتوپیا» متهم کرد.
بر اساس شکایت گلدمن، کمپانی دیزنی طراحی کاراکتر‌ها، زمینه داستانی، دیالوگ‌ها و حتی نام «زوتوپیا» را از او دزدیده است. او مدعی است که یک بار سال ۲۰۰۰ و بار دیگر در سال ۲۰۰۹ این پروژه را به مدیران دیزنی ارائه کرده و هر دو بار با مخالفت آن‌ها روبه‌رو شده است.
گلدمن در این شکایتنامه مدعی شده است که دیزنی ید طولایی در سرقت ایده دیگران دارد و «زوتوپیا» تنها تازه‌ترین نمونه آن است.
سخنگوی دیزنی ضمن رد ادعای گلدمن در این باره گفت:‌ «شکایتنامه گلدمن پر از ادعاهای نادرست است و ما در دادگاه با قاطعیت از خودمان دفاع خواهیم کرد.»
در این بین گلدمن مدعی است که در ماه اوت سال ۲۰۰۰ پیش‌نویس فیلمنامه‌ای با عنوان «لونی» را در انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا ثبت کرده است. «لونی» قرار بود نخستین قسمت از زنجیره‌ فیلم‌های «زوتوپیا» باشد که البته شامل انیمیشن «زوتوپیا» هم می‌شد. در ایده گلدمن یک انیماتور دنیای کارتونی حیوانات را خلق می‌کند که پیچیدگی‌های جامعه انسانی را بازتاب می‌دهد.
او حتی برای طراحی کاراکترهایش یک انیماتور استخدام کرد و مدعی است که طراحی‌های او به شکل شگفت‌آوری به کاراکترهای دیزنی در «زوتوپیا» شباهت دارند.
انیمیشن «زوتوپیا» علاوه بر موفقیت تجاری و فروش یک میلیارد و ۲۴ میلیون دلاری در سراسر جهان، جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند را نیز از آن خود کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟