نقشه مکارانه 2 زن و 12 مرد برای جایزه بگیرهای تلفنی / زندانی باسابقه از از زندان رجایی شهر اعضای باند را هدایت می کرد+عکس

سرهنگ "شاهپور فلاحی"در تشریح این خبر گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ 800 میلیون ریال توسط افراد ناشناس،بررسی موضوع در دستور کار پلیس Police فتا شهرستان قدس قرار گرفت.

سرهنگ فلاحی گفت: مأموران پلیس فتا با بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه شدند پول پس از برداشت از حساب بلافاصله به چندین حساب دیگر منتقل و همدستان متهم، اقدام به خرید از دستگاه های خودپرداز و فروشگاه های اینترنتی می کردند،این در حالی است که متهمان از کارت های بانکی سایر افراد استفاده می کردند و عملا هیچگونه ردی از خود بر جای نمی گذاشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ادامه داد: با اقدامات و بررسی های پلیسی پس تحقیق و احضار مرتبطان با این پرونده،عوامل اصلی که از محبوسان زندان رجایی شهر کرج بودند مورد شناسایی قرار گرفته و در پی آن سایر مرتبطان و همدستان متهم، در خارج زندان دستگیر شدند.

رئیس پلیس شهرستان قدس بیان داشت: در مجموع تعداد 14 متهم که از ساکنان شهرستان های ملارد و اسلامشهر بوده و در قالب یک باند بزرگ، کلاهبرداری تلفنی فعال می کردند با اقدامات پلیسی دستگیر و از آنان بیش از 50 عدد کارت عابر بانک متعلق به افراد غیر و بیش از 30 دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه سیم کارت کشف شد.

این مقام انتظامی در ارتباط با شیوه و شگرد کلاهبرداری متهمان گفت: متهمان از داخل زندان اقدام به برقراری تماس تلفنی با سوژه های از قبل تعیین شده می کرده و با اعلام تماس از ارگانهای دولتی به بهانه برنده شدن در جوایز قرعه کشی ، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده سپس از طریق ارتباط با عوامل خارج از زندان مبادرت به خرید از دستگاه های پوز و برداشت نقدی از خودپرداز و خرید های متعدد اینترنتی می کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همدستان متهم اصلی، در بیرون از زندان از قبل تعداد زیادی کارت بانکی تهیه کرده بود که به محض آماده شدن بستر کلاهبرداری، شماره کارت ها از طریق پیامک به اطلاع عاملان اصلی در داخل زندان رسیده و وجوه نامشروع به حساب های آنها واریز و از حساب برداشت می شده است.

سرهنگ فلاحی در پایان خطاب به شهروندان تاکید داشت: شهروندان محترم نباید رمز دوم و یا سایر اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود را به افراد ناشناس بدهند چرا که با این اقدام، زمینه سوء استفاده افراد سودجو فراهم می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟