160تن و3 هزار تن زخمی در سفرهای نوروزی 96

سرتیپ محمدحسن حمیدی در بیرجند دلایل عمده تصادف Crash در جاده های صاف و استان های بیابانی کشور را خستگی، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز ذکر کرد.
به گفته وی، علت حوادث Accidents رانندگی در جاده های دو طرفه سرعت و سبقت غیرمجاز است.
رئیس پلیس Police راه کشور از اصفهان، فارس و خراسان رضوی به عنوان پرحادثه ترین استانهای کشور یاد کرد و گفت: 60 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.
حمیدی یادآور شد: با توجه به مسیر طولانی در برخی استان ها، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادف است.
وی علت تصادف در بزرگراه باغچه خراسان رضوی را رعایت نکردن فاصله طولی خودروها عنوان کرد و افزود: با وجود اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی و رسانه ها در مورد شرایط متفاوت جوی در مناطق مختلف کشور، این حادثه Incident رخ داد.
رئیس پلیس راه کشور به رانندگانی که قصد سفر به استان هایی که شرایط جوی آن بارندگی و برفی است توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی کنند.
حمیدی یادآور شد: برخی افراد در جاده های لغزندگی همانند جاده صاف رانندگی می کنند در حالی که رانندگی در چنین شرایطی از هم متفاوت است.
تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1395 شروع و تا 15فروردین 1396ادامه دارد.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر طولانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟