علت تصادف وحشتناک زنجیره ای اتوبان مشهد اعلام شد+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 15.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:48

سردار بهمن امیری مقدم افزود: بارش نزولات آسمانی به صورت برف و باران در اکثر استان های کشور در تاریخ 4 فروردین 1396 و همزمانی آن با برگشت بار ترافیکی مرحله اول سفرهای نوروزی، باعث شد تا در برخی معابر از جمله کیلومتر 35 محور مشهد - نیشابور تصادفاتی بین چند وسیله نقلیه ، رخ دهد.
وی ادامه داد: کارشناسی تصادفات رخ داده در محور مذکور که در سه نقطه مکانی نزدیک به هم و بین ساعت 12:00 تا 12:10 اتفاق افتاده است، مبین عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی در معابر لغزنده و مه گرفته از سوی برخی رانندگان است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که عوامل مستقر پلیس Police راه (در کیلومتر 277) و گشت های طول مسیر در بزرگراه شهید شوشتری نیز قبل از رسیدن به محل مه گرفتگی، وضعیت مه گرفتگی و شرایط خاص محل مذکور را به رانندگان عبوری، متذکر شدند و همچنین به وسیله سه دستگاه تابلوی « پیام نمای الکترونیکی» ، رانندگی در شرایط مه گرفتگی با سرعت حداکثر 40 کیلومتر را اطلاع رسانی کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی اضافه کرد: باید اذعان کرد که اگر همکاری خوب اکثریت رانندگان، اقدامات کنترلی و نظارت میدانی پلیس راه و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تابلوهای پیام نما انجام نمی شد قطعا این حادثه Incident می توانست به حوادث Accidents رانندگی جبران ناپذیری منجر شود.
سردار امیری مقدم گفت: در این تصادفات که بین 41 خودرو در مکان های مختلف رخ داده است تعداد 35 تن ، مجروح شدند و متأسفانه یک تن از هموطنان که توسط خودروهای عبوری به بیمارستان منتقل شده بود، فوت کرد.
این مقام ارشد انتظامی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که تصاویری در برخی از شبکه های اجتماعی از تصادف Crash چندین و چند خودرو در حال پخش است که عمدتا مربوط به این موضوع نیست.
وی گفت: مسئولان اجرایی و قضایی استان نیز طی تماس تلفنی، درخواست اطلاعات تکمیلی در خصوص تصادف های یاد شده را از پلیس راه استان خراسان رضوی داشتند که اطلاعات لازم در مورد علل تصادفات ، شمار خودروهای آسیب دیده و تعداد مجروحان و مصدومان در اختیار آنان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ، هر چند سردار امیری مقدم ، آمار 35 مصدوم و تصادف 41 خودرو را ارایه داد اما اورژانس کشور آمار دیگری را در خصوص این حادثه گزارش کرده است مبنی براینکه 130 دستگاه خودرو در 2 تصادف زنجیره ای در محور اتوبان شهید شوشتری (مشهد- باغچه و بالعکس) با همدیگر برخورد کردند که نتیجه آن 89 مصدوم بود.
تصادف زنجیره ای دیگر در همین روز رخ داد که در حادثه نخست در ساعت 11 و 30 دقیقه، تعدادی خودرو در 2 لاین شمالی و جنوبی آزاد راه کرج - قزوین و درمحدوده شهر جدید هشتگرد به وقوع پیوست که 11 تن مصدوم شدند و توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال یافتند. 
در حادثه دوم ساعت 14:05 در خط جنوبی آزاد راه کرج - قزوین و در محدوده پارک سوار ساوجبلاغ بین تعدادی دیگر خودرو رخ داد که 11 تن مصدوم شدند. از این شمار ، هفت تن به مراکز درمانی انتقال یافتند و چهار تن نیز در محل مداوا شدند. 
در تصادف زنجیره ای دیگری در روز پنجم فروردین ماه، هشت دستگاه خودروسواری در تونل شماره 5 کرج - چالوس سبب ترافیک سنگین و مصدومیت سطحی 2 تن شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

تصاویر ترکیدگی لاستیک هواپیمایی تابان در فرودگاه اردبیل+ جزئیات

سحر قریشی از دعوت شوم یک کارگردان سرشناس به یک خانه پرت خبر داد / منم رفتم اما...

از ارتباط شیطانی با مرد همسایه پشیمان شدم وقتی ماجرا را به شوهرم گفتم او ... + عکس

جنگ‌های خونین دختر دورگه +فیلم و عکس

جوان دانشجو همسرش را تکه تکه کرد! / پای دو پسر جوان دیگر هم در میان است

راز 10 ساله جن‌های خانه مادرشوهر /عروس مشکی پوش برای مرگ یک جن عزاداری می کرد!

نقشه زن ساقی شیشه برای دانش آموزان دختر / پسر عاشق در جست و جوی افسانه بود که ...

اشک‌های دختر فیلمبردار در میهمانی دروغین دو شیطان / وقتی وارد پارکینگ شدم با چاقو مرا پشت جعبه ها بردند و ...

اقدام وقیحانه یک پسر جوان با لباس زنانه با بانوان +عکس

جن‌گیری عروس برای یافتن انگشتر یادگاری خواهر شوهرش! +عکس

عشوه گری های نسرین پسر دانشجو را به گناه کشاند و ...+عکس

مادر و دختر 13 ساله هنرپیشه‌ فیلم‌های سیاه پدر/ زن و دختر به خلوتگاه مردان پولدار می رفتند!

آزاده را تکه تکه کردم / 18 سال با او دوست بودم و او اصرا به ازدواج داشت تا اینکه ...+فیلم وعکس

ارتباط شوم نوعروس با هم دانشگاهی اش / مرد عاشق پیشه تا یک قدمی مرگ رفت

2 قاتل شیطان صفت به خاطر شکنجه های هولناک 11 زن به اعدام محکوم شدند+عکس

سمیه به خانه دوست پسرش رفت تا 100 میلیون تومان به چنگ بیاورد!+عکس

رفتار زشت پسر جوان با دخترانی که در خیابان یا پارک موسیقی گوش می کردند

خودم را فروختم / این دختر در بخش روانی بیمارستان بستری شد

شوهرم همه ارتباط های شیطانی اش را با کتک زدن به من گفت

 

 

کدخبر: 253496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟