این مرد با یک کرم خاص 200 میلیارد تومان به جیب زد+عکس

به گزارش رکنا، در جلسه رسیدگی به این پرونده که اواخر سال 95 در شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge متین راسخ و با حضور دو مستشار برگزار شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

وی گفت: امیر 60 ساله متهم ست با همدستی دو پسرش وپنج زن و مرد دیگر دست به کلاهبرداری شبکه ای در قالب شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان زده است. این مرد که از طریق تبلیغات گسترده در صدا و سیما 4هزار و 114 شاکی را به دام انداخت و با تحویل بسته های کرم به آنها و وعده خرید کودهای غنی شده از املاح بدن کرم ها با قیمت بالا تر دست به کلاهبرداری زد.

نماینده دادستان ادامه داد: این متهم که ادعا کرده بود مدکر دکترا دارد فاقد مجوز تهیه کمپوس در سطح ملی بود ولی در شهرهای مختلفت کشور اقدام به تاسیس نمایندگی کرده بود از این رو برایش تقاضای کیفر دارم.

سپس چند نفر از شاکیان به تشریح شکایتشان پرداختند. یکی از انها گفت: سال 93 از طریق تبلیغات گسترده با این شرکت اشنا شدم و مبلغ 10 میلیون تومان برای سرمایه گذاری به امیر که مدیر شرکت بود پرداختم. یکسال بعد وی سود یک میلیون و هفتصد هزار تومانی به من داد. به همین خاطر وسوسه شدم و این بار 23 میلیون به حسابش ریختم اما او دیگر پولم را پس نداد.

شاکی دیگر گفت: سال 92 مبلغ 24 میلیون تومان را برای پرورش کرم به حساب رییس شرکت پرداختم اما او کرم ها را برای پرورش در اختیارم قرار نداد و پولم را هم پس نداد.

با پایان اظهارات شاکیان متهم ردیف نخست در جایگاه ویژه ایستاد و منکر کلاهبرداری شد.وی گفت: من مدرک فوق دیپلم دارم و مدرکی معادل دکتر گرفته بودم به همین خاطر مرا با عنوان دکتر می شناختد.من اتهام کلاهبرداری از 4هزار و 114 نفر را قبول ندارم و فقط 720 نفر از این تعداد شاکیان پرونده من هستند.شرکتم با مجوز قانونی کار می کرد اما چون در سال 92 مجوز کارم را تمدید نکردم کارهای شرکت با مشکل روبه رو شد. من از شاکیان پرونده ام در مجموع 200 میلیارد تومان پول گرفتم و حالا 150 میلیارد ان را برگردانده ام. 50 میلیارد مابقی را هم با فروش کرم ها و سایر وسایل کار می توانم بپردازم.

سپس متهمان بعدی کی به یک به دفاع پرداختند و گفتند در جریان کلاهبرداری ها نبوده اند.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز متهم ردیف اول را به 10 سال زندان Prison و رد مال محکوم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟