انفجار مرگبار خودروی بمب گذاری شده در سومالی+فیلم
حجم ویدیو: 2.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ احمد حاشی گفت: در انفجاری که در نزدیکی وزارتخانه‌های امنیت داخلی و ورزش Sport و جوانان در موگادیشو اتفاق افتاد، چندین نفر مجروح شدند.
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه Incident تروریستی را برعهده نگرفته است. با این همه چنین حملات تروریستی معمولاً توسط گروه افراط‌گرای تروریستی الشباب – وابسته به القاعده - انجام می‌شود.
این انفجار مهیب رستوران را به شدت تخریب کرد.
محمد حسین، فرمانده پلیس Police در کنار یکی از اجساد و شیشه خرده‌های محل حادثه با حمله به گروه تروریستی الشباب گفت: این افراد خونریز هیچ اهمیتی به جان مردم و اینکه آنها مردم عادی هستند یا نظامی، نمی‌دهند.
این افراط گرایان تروریست Terrorist توسط نیروهای چند ملیتی کشور و اتحادیه آفریقا به بیرون از پایتخت و مناطق روستایی رانده شده‌اند اما هنوز نیز به بمبگذاری و حملات تروریستی خود در موگادیشو و جاهای دیگر ادامه می‌دهند. جاهایی که آنها به طور معمول مورد هدف قرار می‌دهند عبارتند از هتلها، مکانهای نظامی و کاخ ریاست جمهوری.
گروه تروریستی الشباب محمد عبداللهی محمد، رییس جمهور سومالی را مرتد خوانده است و به مردم سومالی درباره حمایت از وی هشدار داده است.
گروه الشباب در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ از موگادیشو به بیرون رانده شد.
محمد که در فوریه به روی کار آمد، سوگند خورده است که اولویت خود را برقراری امنیت قرار دهد؛ در کشوری پر هرج و مرج که با دولت مرکزی آسیب پذیر سعی دارد کنترل آن را در همه مناطق از جمله پایتخت در دست بگیرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟