صفوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بیش از 71 هزار پرونده طی سال 95 به شورای حل اختلاف استان زنجان وارد و بیش از 70 هزار پرونده مختومه شد.

وی گفت: آمار پرونده‌های وارده در سال 94 نیز نزدیک 70 هزار پرونده و پرونده های مختومه نزدیک 69 هزار فقره بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌های شورا، گفت: طی سال گذشته تعداد 29 هزار و 572 پرونده مربوط به صلح و سازش در این شورا بررسی و مختومه شدند.

صفوی با اشاره به اهمیت شعبه ویژه صلح و سازش مستقر در زندان Prison در میزان صلح و سازش، تاکید کرد: پرونده هایی مانند قتل، نزاع دسته جمعی که در صلاحیت بررسی این شورا نیست، با رایزنی اعضا سعی بر مختومه کردن آن می‌شود.

وی یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده در سال گذشته از 14 پرونده قتل Murder که در اختیار این شعبه بود، توانستیم 3 محکوم به قصاص نفس را نجات داده و از 521 پرونده ای که در اختیار شعبه ویژه زندان با موضوعات دیگر بود، 363 پرونده مختومه شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با تبیین فعالیت بیش از یک دهه شوراهای حل اختلاف، افزود: در کل، این شوراها توانسته اند خدمات خوبی در راستای برقراری عدالت در سطح جامعه ارائه دهند.

صفوی با اشاره به مزایای این شورا در رفع برخی مشکلات قضایی مردم، گفت: یکی از این مزایا تقلیل هزینه ها است، چرا که هزینه‌های دادرسی در شوراها نصف هزینه‌های مشابه در دادگستری است.

وی با اشاره به تصویب قانونی در رابطه با شورای حل اختلاف، گفت: این قانون Law در بسیاری از مسائل، شورای حل اختلاف را به عنوان یکی از مراجع قضایی معرفی کرده، بنابراین برای بررسی پرونده‌ها فقط قاضی Judge می تواند رای صادر کند و کسی حق صدور رای ندارد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: جامعه ای که در آن چشم پوشی از خطاها، اغماض، گذشت، ایثار و اخلاق مداری فراگیر باشد، جامعه ای رو به پیشرفت محسوب می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟