محمد متهم شد / او معاون مدیرکل بانک خلق ترکیه بود + عکس
به گزارش رکنا، هفته گذشته یک بانکدار ترکیه ای در فرودگاه نیویورک بازداشت شد. او از سوی دادگاه آمریکا به همکاری با ایران برای پولشویی و دور زدن تحریم های بین المللی متهم شده است. 
اتهامات وارد شده به مهمت (محمد) هاکان آتیلا، معاون مدیر کل بانک خلق ترکیه، یکی از بزرگ ترین بانک های این کشور، در واقع یک اقدام برای افزودن وی به عنوان شاهد در پرونده موجود علیه رضا ضراب، تاجر ترکیه ای- ایرانی، است.
آتیلا به کمک کردن به ضراب در مخفی سازی تبادلات مالی از جانب ایران به عنوان تبادلات مربوط به مواد غذایی که در تحریم ها قرار نداشتند، متهم شده است.
وی در حال حاضر در یک زندان Prison نگهداری می شود و قرار است هفته آینده در دادگاه فدرال نیویورک حاضر شود. 
آتیلا به توطئه برای فریب دادن آمریکا و به توطئه برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شده است.
پرونده ضراب نیز به موضوعی بسیار پرحاشیه در آمریکا تبدیل شده است که روابط میان آمریکا و ترکیه را خدشه‌دار کرده است. ضراب تاکنون "رودی جولیانی" شهردار سابق نیویورک و دادستان سابق آمریکا را استخدام  کرده تا از جانب وی با اردوغان و مقامات آمریکایی مذاکره و راه‌حلی برای پرونده او پیدا کنند.
اوایل هفته جاری یک قاضی Judge دستور داد تا فعالیت های دو فرد انتخاب شده از سوی ضراب تحت نظر قرار گیرد و بررسی شود که چه کسی هزینه های مالی آنها را برای کمک به او پرداخت می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 255808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟