به گزارش رکنا، بهروز مرد جوانی است که دو سال از ازدواج او می گذرد. مرد ۲۹ساله و همسرش, یک سال دوران عقد را سپری کردند و پا به زندگی مشترک گذاشتند. بهروز در حالی که به شدت عصبانی بود به مشاور خانواده گفت:عجب دوره زمانه ای شده ، همه چیز عوض شده است. من برای ساختن این زندگی تلاش زیادی کرده ام و به عنوان مرد خانه انتظار دارم همسرم احترام مرا نگه دارد و بی چون و چرا حرف هایم را بپذیرد. اما هر موقع حرفی می زنم جواب می دهد و احساس می کنم اقتدار و مدیریت خود را از دست داده ام. مرد جوان افزود:همسرم برای حرف هایم اهمیتی قایل نیست و همه کارها را همان طور که دلش می خواهد پیش می برد. از این وضعیت رنج می بردم و برای همین هم به خانه مادرم رفتم و مخفی شدم.

شهرزاد ضمیری ، مدرس مهارت های زندگی در این باره به رکنا گفت:کانون کوچک و مهم خانواده به فرموده پیامبر گرامی اسلام محبوب ترین بنای عالم هستی است. وی افزود:این کانون کوچک در صورتی می تواند گرم, آرام بخش و سازنده باشد که نیازهای اساسی اعضای آن به خصوص زن و شوهر در آن به خوبی ارضا شود. وی خاطر نشان کرد:اگر زن یا مردی مطعمن باشد همسرش او را دوست دارد و این دوستی و علاقه را ببیند و بشنود که یار زندگی اش به او احترام می گذارد و در تنهایی و به ویژه در حضور دیگران سخن و رفتارش را ارزشمند می دانداز داشتن چنین همسفری به خود می بالد. وی گفت:زنان و مردان از نظر روانشناختی با یکدیگر تفاوت هایی دارند از جمله :هویت مردانگی با احساس تکیه گاه بودن برای زن و فرزند و حامی،مشاور و مدیر منظومه خانواده بودن پیوند استوار و تنگاتنگی دارد. وی گفت: مردان باید اسباب اقتدار را در خود پرورش دهد چرا ه زنان در انتخاب همسر و رضایت از او به عامل اقتدار و مدیریت مرد توجه زیادی دارند. شهرزاد ضمیری تصریح کرد :در این ماجرا مرد جوان برای پرورش اقتدار خود در مرحله اول باید به خودآگاهی کامل از خود برسد نقاط مثبت, نقاط منفی, توانایی ها, استعدادهای خود را بیابد و نکات مثبت را تقویت و نکات منفی را کاهش دهد. وی تاکید کرد:مردانگی به خردمندی و آثار آن از جمله شکیبایی در مشکلات،بردباری, دور اندیشی و خویشتن داری در خشم و هوس و توان حل مسائل زندگی شناخته می شود و مردان باید ثر این موارد دقت کنند.

ضمیری اظهار داشت:برخوردهای احساسی و تکانشی ،بدون اندیشه سخن گفتن،ناتوانی در مهار وسوسه ها،شکنندگی در مشکلات،تن آسایی و خانه گزینی و... عزت و اقتدار مرد را در دل وچشم همسرش از بین می برد. مردان می توانند با یک ارتباط کلامی مناسب و صمیمانه همسر را از خواسته های خود مطلع ساخته و بگویند به عنوان مرد چه توقع هایی دارند. البته در بررسی این اختلاف ها ، زنان نیز وظایف و مسوولیت های زیادی دارند که با توجه به نقش جساس و حیاتی خود در خانواده باید مهارت های اساسی رافراگیرند و در مورد آن مطالعه و تفکر داشته باشند. استفاده از مشاوره با کارشناشان متخصص می تواند در این زمینه راهگشای مشکلات باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

خودسوزی دختر 16 ساله تهرانی در پارک جنگلی / معلم او را هنگام تقلب گیر انداخته بود!

ملکه زیبایی فیلیپین به گلوله بسته شد+عکس

دختر ۱۱ساله تهرانی در دام نانوای شیطان صفت / او مرا داخل برد و در را بست تا اینکه...

قطع انگشت کودک ۷ ماهه توسط یک پرستار! / رییس بیمارستان بعثت همدان توضیح داد

خودسوزی الهه 16 ساله دانش آموز تهرانی در پارک مقابل مدرسه / نگهبان دید که او بنزین روی سرش ریخت و کبریت را کشید+جزئیات و عکس

راز هولناکی که زنم 20 سال آن را پنهان کرده بود / دوست مستانه وقتی او را لو داد خشکم زد و ...

مرد اهوازی خانه را به آتش کشید / این مرد به همراه همسر و یکی از اقوام به شدت سوختند

اقدام وحشتناک با سمانه 35 ساله هنگامی که شوهرش در خانه نبود +عکس

زن تنها خواب بود و من از خود بی خود شدم / اعتراف یک دزد شیطان صفت

خانواده دختر جوان پسر عاشق را به تیر چراغ برق بستند و زیر کتک کشتند+عکس

بلایی که زن ورزشکار قوی هیکل سر راننده مزاحم آورد+این فیلم را از دست ندهید

عید دیدنی شوم دو مرد در نوروز 96 از خانه‌های شمال تهران+عکس

قتل مرموز 4 محکوم درزندان فوق امنیتی+عکس

فرار عروس ایرانی از خانه اش در آلمان / زنم با یک آفریقایی ازدواج مصلحتی کرده بود و ...

حلقه تقلبی عروس راز ارتباط شیطانی داماد با 20 زن و دختر جوان را بر ملا کرد+عکس

وقتی زنم از درخواست شوم دوست صمیمی ام گفت دنیای روی سرم خراب شد+ عکس

سارقان مسلح 2 سگ را در خیابان دماوند تهران ربودند!+عکس

شیما از اقدام شیطانی پسر خاله همسایه به من گفت / وقتی خانه نبودم ...

شوهرم 7 سال مرا دروغکی عقد کرد / وقتی فهمیدم که دیگر دیر شده بود+ عکس

دختر شهرستانی پایش به اروپا نرسید اما آبرویش را به یک جوان در تهران باخت+ عکس

وقتی زنم 3 شب به خانه نیامد تازه فهمیدم او پرستار یک زن نبود بلکه...+عکس

دختر جوان پوست صورت پسری را کند و خورد!+ عکس

اعتراف شیطانی پسر 15 ساله به قتل ناهید + عکس

 

 

کدخبر: 255972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟