این مار پیتون به مواد مخدر معتاد بود+عکس

 سال گذشته، وقتی که نیروهای پلیس استرالیا به یک کارگاه تولید مواد مخدر یورش بردند، انتظار داشتند چندین کیلو «کریستال»، وسایل مربوط به ساختن مواد مخدر و مقدار زیادی پول نقد پیدا کنند.

اما وقتی که نیروهای امنیتی داشتند محل را می‌گشتند، یک مار پیتون ۱۸۳ سانتیمتری هم پیدا کردند که همه نشانه‌های معتاد بودن را نشان می‌داد. به نظر می‌رسد که گازها و ذره‌های شیمیایی و مواد مخدر از طریق تماس با پوست مار، وارد جریان خون او شده بود.

هفت ماه پس از آن ماجرا، حالا آن مار پرخاشگر با کمک «هم‌سلولی‌ها» در مرکز اصلاحی در سیدنی اعتیادش را ترک کرده و رفتارش هم دوباره عادی شده است.

۱۴ زندانی که بخشی از یک برنامه دولتی ویژه برای محافظت کردن از حیات وحش هستند، مسئولیت بهبود مار پیتون را بر عهده داشتند.

البته این مار تنها حیوانی نیست که در زندان جان مورونی آب خنک می‌خورد. در این مرکز از ۲۵۰ حیوان - شامل کانگورو، والابی، وامبت و انواع پرنده‌های محلی - مراقبت می‌شود.

این برنامه نزدیک به ۲۰ سال قدمت دارد و به گفته مسئولان زندان علاوه بر بهبود دادن حیات وحش، در اصلاح رفتار حیوان هم نقش مهمی دارد.

به گفته ایوان کالدلر، مدیر زندان، فراهم کردن فرصتی برای زندانی‌ها که بتوانند در آن مسئولیت مراقبت از یک حیوان را بر عهده بگیرند، یک نکته بسیار مثبت و موثر در تغییر دادن رفتار آن‌ها است.

اما، مار داستان همچنان بخشی از یک پرونده قانونی است و به همین دلیل هویت و نام او اعلام نشده و باید همچنان مدتی در زندان باقی بماند. قرار است پس از برگزاری جلسه‌های محاکمه در دادگاه و اختتام یافتن این پرونده، مار هم از زندان آزاد و به محلی جدید منتقل شود.

 

کدخبر: 256959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟