کشف 90 درصد سرقت‌ها در ایام نوروز

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت Stealing پلیس Police آگاهی ناجا با اشاره به برنامه‌های متعدد پلیس آگاهی در خصوص مبارزه با سرقت در طرح نوروزی امسال، گفت: از 26 اسفند 95 تا پایان 13 فروردین، سرقت هایی نظیر مغازه 19 درصد، محموله 20 درصد، موتورسیکلت 10 درصد، خودرو  و جیب بری هفت درصد، وسایل داخل خودرو دو درصد و خانه هفت دهم درصد کاهش داشته است. 
وی ادامه داد: طی این مدت مجموع سرقت ها در کشور بیش از یک درصد کاهش داشته است.
این مقام انتظامی افزود: علیرغم کاهش سرقت در اکثر استان‌ها، کشف جرایم سرقت بیش از 4 درصد و کشف به وقوع 3 درصد ارتقاء و بهبود یافته است.
وی با بیان اینکه طی این مدت، به طور میانگین حدود 90 درصد مجموع سرقت ها کشف شده است، خاطرنشان کرد: میزان کشفیات سرقت در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است.
به گفته موذن، بهترین عملکرد کشف جرایم سرقت، مربوط به سرقت خودرو است که 95 درصد این سرقت‌ها به کشف منجر شده است.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برنامه های دقیق و هدفمند این پلیس در راستای کاهش سرقت در سال جاری، گفت: به کارگیری نگهبانان محله و نیز افزایش گشت های خودرو، موتورسیکلت و نیز خودروهای پلاک خوان در سطح کشور از برنامه های مهم این پلیس به شمار می آید. 
موذن، به حضور پررنگ ماموران پلیس آگاهی و گشت های آن در اماکن تجاری و مسافر خیز سراسر کشور در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این ایام توانسته ایم در کاهش سرقت های مختلف اثرگذار باشیم به طوری که در سرقت های مهم همانند جیب بری، داخل خودرو، سرقت بانک، مغازه و خانه بیش از یک درصد کاهش وقوعات را داشته ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟