سناریوی سرایدار برای سرقت جواهرات 2 میلیاردی

اواخر سال 94 مردی ثروتمند با مراجعه به پلیس Police پایتخت گفت: «چند روز پیش که به مسافرت رفته بودیم چند سارق، حدود دو میلیارد تومان جواهرات و ساعت از خانه‌ام دزدیدند. من دوربین‌ها را بررسی کردم و چهره یکی از آنها را شناختم. او سرایدار سابق ما بود که شش ماه همراه همسرش در خانه‌ام زندگی کرد.» پس از مدتی سرایدار ویلا شناسایی شد، اما تا زمان دستگیری، پنج فقره سرقت Stealing مشابه دیگر نیز از مغازه‌ها و خانه‌ها به کلانتری اطلاع داده شد. مالباخته‌ها مبالغی بین دو تا ده میلیون تومان از دست داده بودند. سرانجام سرایدار ویلا همراه چهار نفر دیگر دستگیر شدند. آنها به جرم Crime خود اعتراف کردند تا پرونده‌شان برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی Judge حسین اصغرزاده قرار گیرد.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان، شش فقره سرقت رخ داده را حدی دانست و خواستار قطع دست متهمان شد. سپس مالباخته‌ای که دو میلیارد تومان از دست داده بود، گفت: «خانه من دزدگیر نداشت و سارقان، چفت در را کنده بودند. من فقط اموالم را می‌خواهم و راضی به قطع دست سارقان نیستم.» شاکی دیگر نیز گفت: «من عطاری دارم. سارقان از پشت‌بام وارد مغازه‌ام شده و با تخریب گاوصندوق، ده میلیون تومان پول و زعفران را دزدیدند.» سپس شاکیان دیگر نیز خواستار برگشت اموالشان شدند.

سپس نوبت به دفاع متهمان رسید. یکی از آنها گفت: «ماجرا از تماس یکی از دوستانم شروع شد. او گفت مدتی قبل سرایدار خانه مردی ثروتمند بوده و می‌داند آنها جواهرات زیادی دارند. روز حادثه، همراه سه نفر از همدستانم به خانه مرد ثروتمند رفتیم. چفت در خانه را با کمی زور باز کردیم و وارد شدیم. جواهرات را در ساک ریختیم و فرار Escape کردیم. چند روز بعد، همه آنها را 70 میلیون تومان به یک مالخر فروختیم. ما نمی‌دانستیم این جواهرات دو میلیارد تومان می‌ارزد. حتی مالخر به ما گفت ساعت‌هایی که دزدیده‌ایم، هیچ ارزشی ندارند تا آنجا که من می‌خواستم آنها را دور بیندازم. در حالی که بعد از دستگیری فهمیدم یکی از این ساعت‌ها 70 میلیون تومان ارزش داشت.» مالخر اما ادعای بی‌گناهی کرد و گفت: «من نمی‌دانستم فروشنده‌ها سارق هستند. خودم طلافروشی دارم و طلاها را هم به قیمت از متهمان خریدم.»

در پایان دادگاه، هر چهار سارق درخواست بخشش کردند و قضات برای صدور رای وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟