گروگان گرفتن مادر و دختر در خیابان یوسف آباد تهران / مادر فداکار جان دخترش را نجات داد و ...

 ساعت 20:45 شامگاه شنبه دوم اردیبهشت‌ماه امسال مأموران کلانتری 125 یوسف‌آباد هنگام گشت‌زنی در خیابان فجر‌دوم حوالی منطقه امیرآباد به مرد جوانی که ابتدای کوچه‌ای در حال پرسه زدن بود، مشکوک و برای بررسی موضوع به وی نزدیک شدند. مرد جوان با دیدن مأموران وحشت کرد و پا به فرار گذاشت. بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران و مظنون فراری آغاز شد تا اینکه مرد جوان ناگهان کلت کمری از جیبش بیرون آورد و به طرف مأموران نشانه گرفت و تهدید کرد اگر چنانچه وی را تعقیب کنند شلیک می‌کند. متهم مسلح پس از تهدید کردن به فرار خود ادامه داد و مأموران هم با شلیک چند تیر هوایی به وی هشدار دادند تا خود را تسلیم پلیس کند، اما مرد مسلح همچنان فرار می‌کرد تا اینکه دید مأموران در یک قدمی او قرار دارند و به زودی دستگیر می‌شود. در این لحظه مرد مسلح مادر و کودکی را که در حال عبور بودند، را به گروگان گرفت تا مأموران را از تعقیب وی منصرف کند.

متهم اسلحه خود را به طرف فرزند خردسال گرفت و تهدید به شلیک کرد. نفس‌ها در سینه حبس شده و سکوت همه جا را گرفته بود که زن جوان فرزند خردسالش را در آغوش کشید و از دام مرد مسلح گریخت. دوباره تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد و متهم اقدام به فرار کرد. مأموران این بار چند تیر هوایی دیگر برای دستگیری مرد مسلح شلیک کردند و مرد مسلح هم تفنگ خود را به طرف مأموران نشانه گرفت و تیری شلیک کرد، اما مأموران از تعقیب متهم منصرف نشدند تا اینکه چند خیابان بعد به او نزدیک شدند. مرد مسلح وقتی خود را در دام مأموران دید دوباره اسلحه را به طرف مأموران گرفت، اما این بار گلوله در اسلحه وی گیرکرد و در نهایت در دام مأموران گرفتار شد.

مأموران در بازرسی از متهم اسلحه کلت شاه‌کش، چاقوی بزرگ و اسپری اشک‌آور کشف و وی را برای بازجویی به اداره پلیس منتقل کردند.

فرزندم را از دام مرد مسلح نجات دادم

زنی که در این حادثه Incident گروگان گرفته شده بود باطرح شکایتی گفت: لحظه حادثه همراه فرزند دو و نیم ساله‌ام ابتدای کوچه شانزدهم امیرآباد در حال رفتن به خانه‌مان بودیم که دیدم مردی به سرعت در خیابان در حال فرار است و چند مأمور هم در تعقیب او هستند. ابتدا فکر کردم نزاع خیابانی است تا اینکه مرد فراری به من و فرزندم نزدیک شد.

مرد فراری که کلت کمری در دست داشت به ما حمله کرد و یقه لباس فرزندم را گرفت و اسلحه‌اش را به طرف ما نشانه رفت و‌ مأمورانی را که در یک قدمی او رسیده بودند تهدید کرد، اگر او را تعقیب کنند به من و فرزندم شلیک می‌کند. در حالی که به شدت وحشت کرده بودم و دست و پایم می‌لرزید یکی از مأموران به مأمور دیگر گفت پای متهم را هدف بگیر که مرد مسلح لحظه‌ای به طرف مأموران برگشت و من از همین فرصت استفاده کردم و فرزندم را در آغوش گرفتم و از دام مرد گروگانگیر گریختم. پس از این مرد مسلح اسلحه را به سوی رهگذران که در حال تماشای این صحنه بودند، گرفت و دوباره همه را تهدید کرد و پا به فرار گذاشت. وی ادامه داد: من و فرزندم در این حادثه به شدت ترسیدیم و به همین دلیل از متهم شکایت دارم.

تحقیق کارآگاهان پلیس آگاهی از مرد گروگانگیر

با طرح این شکایت مرد گروگانگیر به دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بررسی‌های مأموران نشان داد متهم با همدستی دو مرد جوان دیگر قصد داشته بود از مطب پزشکی در حوالی محل حادثه به صورت مسلحانه زورگیری کند که مأموران به وی مشکوک می‌شوند و وی را بازداشت می‌کنند، اما دو همدست وی با دیدن این صحنه از محل فرار می‌کنند.

متهم در نخستین تحقیقات در ادعایی گفت: مدتی است بیکارم. چند روز قبل با مرد جوانی به نام جابر در میدان آزادی آشنا شدم. وقتی فهمید دنبال کار هستم قول داد برای من کار مناسبی پیدا کند. از آن روز به بعد با او در مسافرخانه‌ای حوالی یکی از میدان‌های جنوبی تهران هم اتاق شدم و با هم زندگی می‌کردیم تا اینکه روزی مرا به یکی از دوستانش به نام شهباز معرفی کرد. روز حادثه اسلحه و افشانه اشک‌آوری به من داد و گفت در حوالی خیابان امیرآباد تحویل شهباز بدهم. قرار شد پس از اینکه اسلحه را تحویل دادم مبلغ 200 هزار تومان به من دستمزد بدهد که در محل قرار مأموران به من مشکوک شدند و دستگیر شدم.

متهم چند روز قبل برای بازجویی به دادسرای ناحیه34 منتقل شد و پس از بازجویی به دستور قاضی موسوی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. مأموران در تلاشند دوهمدست متهم را بازداشت کنند.

چند سال داری‌؟

38 سال.

معتادی‌؟

بله. تریاک مصرف می‌کنم.

ازدواج کردی‌؟

بله. اما چند سال قبل همسرم از من جدا شد و الان با دختر 14 ساله‌ام زندگی می‌کنم.

سابقه داری‌؟

بله. سابقه اعتیاد دارم.

در پرونده‌ات نوشته سابقه سرقت Stealing مسلحانه هم داری؟

بله. چند سال قبل در شهرستان رشت به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شدم و دو سال به زندان Prison رفتم، اما بعد تبرئه شدم.

پس اهل تهران نیستی؟

نه. اهل شهرستان هستم.

چه شد به تهران آمدی‌؟

چند روز قبل برای کار به تهران آمدم. چون چند سال قبل هم برای کار به تهران آمده بودم.

اما این بار به جای کار تصمیم گرفتی زورگیری مسلحانه انجام بدی؟

نه. من قصد زورگیری نداشتم، دوستانم مرا فریب دادند.

بیشتر توضیح بده؟

چند روز قبل در میدان آزادی با مرد جوانی به نام جابر که از همشهریانم بود، آشنا شدم. او قرار بود برای من کار پیدا کند به همین دلیل در مسافرخانه‌ای با او هم اتاق شدم تا اینکه روز حادثه اسلحه و افشانه را به من داد تا به یکی از دوستانش به نام شهباز تحویل بدهم.

اما گفته بودی که سه نفری قصد زورگیری داشتید‌؟

قرار بود شهباز و جابر از مطب پزشکی زورگیری کنند. آن روز قرار بود من اسلحه را به آنها بدهم. محل قرار منتظرشان بودم که اسلحه و افشانه را تحویل بدهم که مأموران به من مشکوک شدند.

چرا اسلحه را به طرف مأموران نشانه رفتی و شلیک کردی‌؟

من خیلی ترسیده بودم و اسلحه را به طرف مأموران نشانه رفتم تا آنها را بترسانم، اما شلیک نکردم.

خبر داری که زن جوانی به اتهام گروگانگیری او و فرزند خردسالش از تو شکایت کرده‌اند‌؟

بله. اما من قصد گروگانگیری نداشتم. در حال فرار بودم که با دیدن زن و فرزند خردسالش پشت آنها رفتم و تهدید کردم تا مأموران از تعقیب من منصرف شوند. این حادثه چند ثانیه‌ای بیشتر طول نکشید که زن جوان و فرزندش فرار کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار حوادث رکنا را از دست ندهید:

در ماشین من و زن جوان تنها بودیم، وسوسه شدم و او را به جاده فرعی نزدیک ورامین بردم و به زور ...

افسانه دوست صمیمی ام شوهرم را در دوران نامزدی از من گرفت!

اماراتی ها مدعی شدند / این سرباز در درگیری قایق ایرانی با اماراتی ها کشته شد+عکس

راز ارتباط شیطانی دروازه بان لیگ برتری با دختر جوان

سقوط مرگبار 2 دختر دانشجو با 206 داخل رودخانه سفید رود

6 سال عقد بودیم، چند روز بعد از ازدواج عروس خانم گفت به مردی دیگر علاقه دارد و ...

قبل از بازی در فیلم 2 بار به اتاق میلیاردر کثیف در هتل رفتم و ...+عکس

مردی مزاحم زنش را در خیابان کشت+ فیلم لحظه قتل

کتک کاری زن و شوهر جوان به خاطر قطع شدن اینترنت خانه

2 پسر جوان قربانی ارتباط شیطانی دختر جوان در خانه مجردی

2 قاتل شیطان صفت اعدام شدند+عکس

مربی شیطان صفت فوتبال پسر 10 ساله را به ویلای خود برد و ...+ عکس

آزار زن جوان در ارابه شیطانی مرد افغان در ورامین+ عکس

این زندانی از تشنگی مُرد!

مرگ تلخ تازه عروس وداماد

دزدی که خودش غافلگیر شد! + فیلم

 

کدخبر: 260004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟