چندروز پیش ماموران پلیس Police فتای شهرستان بم هنگام رصد شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند زنی با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی مدعی است در ارتباط با فروش نسخه‌های خوشبختی آنلاین و فالگیری فعالیت دارد و حتی پیشگویی می‌کند و خبر از آینده می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌داد این زن با این ترفند کاربران زیادی را فریب داده و به کلاهبرداری و اخاذی ازآنها دست می‌زند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای بازداشت این زن و پایان دادن به فعالیت‌های او آغاز شد تا این‌که چند روز پیش ماموران فتا مخفیگاه او را شناسایی کردند و متهم زن بازداشت شد.

متهم باانتقال به پلیس فتا بازجویی شد و پس از تناقض‌گویی به اخاذی و کلاهبرداری ازکاربران تلگرامی اعتراف کرد و به افسر تحقیق گفت: با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی افراد را به بهانه این‌که می‌توانم برایشان نسخه‌های مهر و محبت، ازدواج، پولدار شدن و خوشبختی بنویسم، فریب می‌دادم. همچنین وانمود می‌کردم از حوادثی که در آینده برای آنها و خانواده‌هایشان قرار است رخ بدهد، با خبرم. کاربران شبکه‌های اجتماعی فریب گفته‌هایم را می‌خوردند و به طور آنلاین در گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با من ارتباط داشتند و درخواست هایشان را می‌دادند.

وی افزود: آنها بابت هر نسخه دروغینی که من برایشان می‌نوشتم، مبالغی می‌پرداختند. گاهی نیز فقط از آنها پول می‌گرفتم بی آن که نسخه‌ای به آنها بدهم. گروه تلگرامی را مسدود و با نام جدید گروه دیگری را راه‌اندازی و جرایم خود را از سر می‌ گرفتم. حتی برخی مواقع از کاربران نیز اخاذی می‌کردم.

سرهنگ غلامرضا بهروزه، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بم گفت: رمال 30 ساله در جریان تحقیقات به 20 مورد کلاهبرداری و اخاذی از کاربران فضای مجازی اعتراف کرده استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟