هفته گذشته صراف میانسالی با حضور در پلیس Police آگاهی استان البرز برای دستگیری دو مرد افغان‌ به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: من در ورامین صرافی دارم. حتی اتباع افغان هم برای‌ دریافت دلار و پول کشور خودشان نزد من می‌آیند. چند روز پیش مردی افغان با من تماس گرفت و مدعی شد می‌خواهد پول بسیاری را که دارد به دلار و نیز پول کشور خودش تبدیل و برای خانواده‌اش ارسال کند.

وی افزود: با اعتماد به این مرد به محل ملاقات با وی در محله میان‌جاده کرج رفتم. ‌دقایقی از حضورم نگذشته بود که خودروی پژو 405 مقابلم توقف کرد. مرد افغان مشتری، همراه دو مرد دیگر از خودرو پیاده شدند. آنها با نزدیک شدن به من درباره قیمت جابه‌جایی پول به دلار سوال کردند. از آنها خواستم برای معامله به دفترم در ورامین بیایند که مرد مشتری و دو همدستش به من حمله کردند.

مرد صراف ادامه داد: آنها مرا بشدت کتک زدند، دست و پایم را با طناب بستند و با انداختن داخل صندوق عقب خودرویشان به‌سرعت محل را ترک کردند. ساعاتی که گذشت خودرو متوقف شد. آنها برای دقایقی مرا از صندوق عقب‌ بیرون آوردند که متوجه شدم در خانه‌ای قدیمی هستم. آدم‌رباها مرا مورد بازرسی‌ بدنی قرار دادند‌، بعد کارت بانکی‌ام را همراه رمز آن به زور از من گرفتند. ماجرا به همین جا ختم نشد و آنها با خانواده‌ام تماس گرفته و درخواست پول و تهدید کردند که اگر‌ پولی به حساب آنها واریز نشود، مرا خواهند کشت.

شاکی افزود: آدم‌رباها مرا به صندوق عقب خودرویشان انداختند و سه‌شبانه روز زندانی‌ام کردند. دو بار غذا به من می‌دادند و برای خوردن غذا و رفتن به سرویس بهداشتی مرا از صندوق عقب خارج می‌کردند. آدم‌رباها در روز چهارم دست و پایم را باز کرده و داخل خودرو انداخته و از خانه‌ خارج کردند. پس از طی مسافتی مرا در یکی از محله‌های کرج از داخل خودروی در حال حرکت به بیرون انداختند و بسرعت محل را ترک کردند. به کمک یک راننده عبوری توانستم به خانه‌ام در ورامین بروم. خانواده‌ام باورشان نمی‌شد که من از اسارتگاه آدم‌رباها زنده بیرون آمده‌ام. گمان می‌کردند آدم‌رباها مرا کشته‌اند. بعد از آن که کمی بهتر شدم به اداره آگاهی آمدم و از این سه آدم‌ربا شکایت دارم. آنها 54 میلیون موجودی حساب‌های بانکی ام را به سرقت Stealing برده و مبلغی هم در قبال آزادی Freedom من از خانواده‌ام اخاذی کرده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، با دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری آدم‌رباهای فراری آغاز شد تا این‌که چند روز پیش ماموران اداره مبارزه با آدم‌ربایی استان البرز یکی از آدم‌رباهای فراری را که در‌صدد بود دوباره از مرد صراف اخاذی کند، ‌در یکی از محله‌های شهر کرج شناسایی و دستگیر کردند‌.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان البرز بازجویی و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد و مدعی شد که ربایشی در کار نبوده و مرد صراف ‌54 میلیون تومان را در قمار به او و دوستانش باخته و با این شکایت دروغین قصد داشته پول‌های باخته شده را پس بگیرد‌. با توجه به انکار متهم، ماموران اطلاعاتی به‌دست آوردند که ‌نشان می‌داد متهم دروغ می‌گوید و او و همدستانش بعد از این آدم‌ربایی با پول‌هایی که از حساب مرد صراف خالی کرده‌اند و همچنین با پول اخاذی شده از خانواده وی، از چند طلافروشی سکه و طلا خریده‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، دو روز پیش یکی دیگر از آدم‌رباها نیز شناسایی و دستگیر شد.

بررسی سوابق کیفری این مرد نشان می‌داد او از مجرمان سابقه‌داری است که در ارتباط با اخاذی، آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه پرونده‌هایی داشته است. این متهم پیشینه‌دار هم اظهارات متفاوتی درباره ماجرای آدم‌ربایی و اخاذی از مرد صراف و خانواده‌اش بیان کرد.

تحقیقات از این دو آدم‌ربا برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها در پلیس آگاهی استان البرز در حالی ادامه دارد که سومین عضو این باند هم تحت تعقیب پلیس قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 260268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟