پیرمرد ثروتمند زمانی که استاد دانشگاهی که در خارج از کشور زندگی می‌کرد سراغش آمد تا خانه ویلایی‌اش را اجاره کند، بلافاصله با این موضوع موافقت کرد، اما چند ماهی از این قرارداد گذشته بود که همسایه‌های قدیمی خانه باغش با او تماس گرفتند و از مستاجر جدیدش شکایت داشتند. آنها مدعی بودند که صدای سگ و گربه‌هایی که مستاجر جدید در خانه نگهداری می‌کند آسایش و آرامش را از آنها گرفته و از طرفی بوی تعفن حیوانات آنها را کلافه کرده است.

همین مساله باعث شد تا پیرمرد ثروتمند تصمیم گرفت به مستاجرش که استاد دانشگاه بود تذکر دهد، اما مستاجر میانسال نه تنها تذکرات او را نادیده گرفت، بلکه از آن به بعد تلفن‌هایش را پاسخ نداد و همین مساله، لج صاحبخانه را برانگیخت و عصبانیت او را دوچندان کرد و زبان او را به توهین و تهدید باز کرد.

ثبت یک شکایت

مدتی قبل زن جوانی به دادسرا مراجعه کرد و از پیرمرد ثروتمند به دلیل توهین و تهدید موکلش شکایت کرد. او گفت: من وکیل مردی به نام فرزام هستم. او استاد دانشگاه در کشورهای اروپایی است و به دلیل علاقه‌اش به وطن به ایران آمد تا در اینجا تدریس کند. چون زمان سکونتش طولانی بود، خانه باغی را در شمال شهر اجاره کرد، او خانه را از مردی به نام وحید رهن کامل گرفت. مبلغ رهن کامل 75 میلیون تومان بود. موکل من مرد آرام و محترمی است و سال‌ها در خارج از کشور تدریس کرده و به دلیل خدمت به وطنش به ایران آمده است. او ادامه داد: موکلم اهل رفت و آمد نیست و چون کسی را هم در ایران ندارد، کسی به خانه‌اش نمی‌آید. تنها دلخوشی او حیوانات خانگی‌اش است، با این‌که هیچ مشکلی برای خانه و صاحبخانه ایجاد نکرده بود، چند روز قبل صاحبخانه سراغش آمد. وحید در مقابل کارگران و سایر افراد به من فحاشی و توهین کرد که یکی از کارگرها، فیلمی از این توهین‌ها گرفته است. فیلم در اختیار است و می‌توانم آن را به شما نشان دهم.

فیلمی از توهین و تهدید

او گفت: اما صاحبخانه دست‌بردار نبود و در تماس‌هایی که با خانه او داشت، فحاشی، تهدیدها و توهین‌هایش را ادامه داد. در همین بین، یکی از روزهایی که او در خانه نبود با خانه‌اش تماس گرفته و زمانی که متوجه می‌شود در خانه نیست، تلفنی برایش پیام می‌گذارد. پیام‌هایی که در برگیرنده همان تهدیدها و توهین‌ها بود.

او ادامه داد: اما او باز هم به این موارد اکتفا نکرد و هر جا که نشست پشت سر موکل من حرفای نامناسب و ناشایست زیادی زده است. به دلیل تمام اینها از او شکایت دارم و می‌خواهم حقم را از پیرمرد بگیرید.

پناهگاهی برای سگان

به دنبال شکایت استاد دانشگاه، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شد. فیلم گرفته شده از پیرمرد مورد بررسی قرار گرفت و صدای ضبط شده روی تلفن همراه شنیده شد. درنهایت با بررسی و تائید اظهارات مستاجر خانه‌باغ و مدارکی که در این رابطه به‌دست آمده بود، صاحبخانه مقصر شناخته شد و پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارجاع شد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه ارجاع شد و پیرمرد ثروتمند در دفاع از خود گفت: مدتی قبل خانه باغم را به مبلغ 75 میلیون تومان به استاد دانشگاه اجاره دادم. قرارداد برای سه نفر بود، اما بعد از مدتی تماس‌های گلایه‌آمیز همسایه‌ها آغاز شد. آنها از سر و صدای سگ و گربه که از خانه باغ به گوش می‌رسید شکایت داشتند و مدعی بودند که صدای حیوانات آرامش و خواب را از آنها گرفته است. با شکایت همسایه‌ها سراغ مستاجرم رفتم، او ده‌ها سگ و گربه داخل خانه نگهداری می‌کرد. به طوری که همسایه‌ها نام خانه‌مان را پناهگاه حیوانات گذاشته بودند.

او ادامه داد: به همین دلیل از او خواستم با پایان قراردادمان، خانه را ترک کند. بعد از آن استاد دانشگاه دیگر تلفن‌هایم را جواب نمی‌داد. من از این کار او بشدت عصبانی شدم و یک‌بار به مقابل خانه باغ که صاحبش خودم بودم رفتم که آن فیلم را از من گرفتند. یک‌بار هم زمانی که زنگ زدم و تلفن را پاسخ نداد، وقتی تلفن روی پیامگیر رفت از روی ناراحتی شروع به فحاشی و توهین کردم. آن زمان فقط می‌خواستم که ناراحتی ام را به روشی خالی کنم و واقعا منظور بدی نداشتم و از او معذرت خواهی می‌کنم. یکی از شکایت‌هایی که شاکی مطرح کرده است این است که من نمی‌خواهم پولی که بابت اجاره خانه پرداخت شده است را بدهم. اما این درست نیست، تنها حرفی که زده‌ام این است که به دلیل نگهداری حیوانات، خانه تخریب شده و خسارت زیادی به من وارد شده است. از او خواستم که خسارت را برآورد کند و پرداخت کند در غیر این صورت از پول اجاره بها کم می‌کنم.

وکیل شاکی که در جلسه حضور داشت در دفاع از موکلش گفت: موکلم به دلیل بیماری در ایران نیست، اما او از من خواسته که از حقوقش دفاع کنم. توهین و تهدیدهای او حیثیت موکلم را به بازی گرفته و از شکایت منصرف نمی‌شوم. درست است که موکل من در ایران نیست، اما شدیدا خواهان پیگیری این مساله است و از شکایت خود تحت هیچ شرایطی انصراف نمی‌دهد.

باتوجه به درخواست وکیل جوان، جلسه به روزی دیگر موکول شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

هلیا قنبری

اخبار زیر را از دست ندهید:

دختر بازیگر به خلوتگاه کارگردان معروف در شمال تهران رفت و ... / بیهوشم کرد و ...

انگیزه مرموز در قتل های سریالی گیلان+ عکس

آن شب سایه ای وارد اتاقم شد و مرا شکنجه شیطانی کرد / مرد شیطان صفت رد بیرجند اعدام شد

پیرمرد 97 ساله در اصفهان بی بی 73 ساله را به خانه خود برد

مرگ دلخراش دختربچه یک ساله به خاطر گرفتن عکس سلفی

اگر همسرم لباس‌ بهرام را می دید د بی‌شک همه چیز لو می‌رفت / لباس‌ها را در زیرزمین مخفی کردم و ...

مریم برای من بود و نمی توانستم او را در کنار شوهرش ببینم / آن روز در خانه من خوشگذروندیم و بعد ...

شب بیدار شدم در اتاق دیگر سرو صدایی می آمد و نادر.../راز شوم این زن و دو مرد چه بود؟+عکس

پایان شوم ارتباط شیطانی پسر مشهدی با دختر روستایی

بلایی که زن 40 ساله داخل BMW بر سر راننده جوان آورد / این زن بیهوش شد تا اینکه ...

ارتباط شیطانی زن شوهردار با میوه فروش 62 ساله لو رفت / در آخرین قرار شوم چه گذشت؟

شایان شبانه به من زنگ زد و گفت کار شوهرم تمام شد و ...

پایان حمله های 5 مرد نقابدار به مشتریان بانک در مرکز و غرب تهران / آخرین طعمه پلیس از آب درآمد

ندا را که هنوز عروسم نشده با زنان دیگر مقایسه می کنم و می خواهم جشن عروسی را بهم بزنم / او هیچ حس زنانه ای ندارد

زندگی مرموز و مجردی استاد دانشگاه در خانه باغ اجاره ای او را به دادگاه کشاند!

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 260277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟