۵ سال زندان برای یک زن بخاطر داشتن کتاب‌های ممنوعه +عکس

به نقل از پایگاه خبری ان اس تی؛ دادگاهی در مالزی یک زن ۳۰ ساله را به اتهام داشتنِ ۱۲ کتاب ممنوعه با موضوع تروریسم به ۵ سال زندان Prison محکوم کرد.

"سیتی نور عایشه آتام"، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مطالعات اسلامی دانشگاه دولتی مالایا، مالزی است. قاضی Judge دادگاه کوآلالامپور در ۲۲ مارس سال ۲۰۱۶ میلادی در حالی که وی به دلیل عدم حضور در کلاسهای دانشگاه اخراج شده بود، حکم دستگیری وی را صادر کرد. او متهم به جمع آوری و مالکیت‌ کتاب‌های ممنوعه از جمله "الجماعة الإسلامیة" و "دولت اسلامی و القاعده"درباره تروریسم و ایدئولوژی گروه‌های افراطی شده است.

۵ سال زندان برای داشتن کتاب‌های ممنوعه

وکیل عایشه در دفاع از او اعلام کرده موکلش صرفا جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات دانشگاهی خود اقدام به نگهداری از این کتاب‌ها کرده است. با این حال، این موضوع از سوی دادگاه رد شده است. قاضی همچنین درخواست وکیل برای صدور حکم سبک‌تر را نپذیرفته است.

به گفته قاضی دادگاه، کتابهایی که در اختیار عایشه بوده اند به قلم حامیان گروه‌های تروریستی به رشته نگارش درآمده اند. یکی از این کتاب‌ها نیز توسط اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده نوشته شده و از آنجایی که استراتژی حمله ۱۱ سپتامبر را توضیح داده، در کشور کاملا ممنوع است.

تروریسم جرمی جدی در مالزی محسوب می‌شود و هرگونه تفکرات افراطی و حمایت از آن شامل شدیدترین مجازات خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟