عاملان شرارت با سلاح در «لیست سیاه»

رئیس پلیس Police اطلاعات و امنیت خراسان رضوی صبح روز گذشته رو در روی خبرنگاران رسانه های گروهی نشست و از امنیت کامل در مرزهای ایران زمین سخن گفت.

سرهنگ «حسین مولوی نسب» به کنترل دقیق ورود و خروج اتباع خارجی در مرزهای هوایی و زمینی خراسان رضوی نیز اشاره کرد و افزود:ساماندهی و آمایش اتباع خارجی بخشی از وظایف پلیس اطلاعات و امنیت است و به همین خاطر خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با چشمانی بیدار به رصدهای اطلاعاتی می پردازند و با هرگونه هنجارشکنی، قاچاق Contraband انسان و یا جابه جایی غیرقانونی اتباع خارجی مقابله می کنند.

این مقام ارشد انتظامی کاهش آمار شرارت در خراسان رضوی را تنها بخشی از فعالیت های ضابطان دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: مقابله قاطع با عاملان نظم و امنیت و کسانی که به حقوق مردم تعرض می کنند، از وظایف اصلی پلیس اطلاعات و امنیت است که در سایه دستورات صریح و قاطعانه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان عمومی و انقلاب مشهد به ثمر نشست و امروز دیگر شاهد قداره بندها و گردن کشی های محله ای نیستیم و یا این گونه موارد به طرز بسیار چشمگیری کاهش یافته است.

وی از قاضی Judge غلامعلی صادقی (دادستان مشهد) به عنوان یک «نعمت» در استان یاد کرد و از تعامل کم نظیر قضات و دستگاه قضایی برای مبارزه با جرایم خشن و به ویژه شرارت های مسلحانه خبر داد.

سرهنگ مولوی نسب در ادامه این نشست خبری به دارندگان سلاح های مجاز نیز هشدار داد و گفت: افرادی که در نزاع ها و درگیری ها یا برای ایجاد رعب و وحشت از سلاح های دارای مجوز استفاده کنند، نیز در «لیست سیاه» قرار می گیرند و علاوه بر ضبط سلاح، مجوز حمل آنان باطل می شود و دیگر در هیچ یک از استان های کشور نمی توانند مجوز حمل سلاح بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به خانواده ها توصیه کرد مراقب فرزندان شان باشند تا در دام تبلیغات فرقه های انحرافی و مخرب گرفتار نشوند چرا که هم اکنون افرادی از طریق فضاهای مجازی با رویکردی منافقانه سعی در رواج تفکرات فرقه های انحرافی دارند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی به ازدواج اتباع ایرانی با تبعه خارجی هم اشاره کرد و گفت: اگر این گونه ازدواج ها از طریق مجاری قانونی صورت نگیرد، به یقین طبق قوانین ایران، دچار مشکلات حادی خواهند شد و حتی فرزندان زن ایرانی که همسر خارجی داشته باشد، هویت ایرانی نخواهند داشت.

سرهنگ مولوی نسب به گردشگران و متصدیان تورهای گردشگری نیز توصیه کرد مواظب باشند تا در دام دلالان و سودجویان برای اجاره محل های سکونت غیرمجاز نیفتند، چراکه با مشکلات خاصی رو به رو می شوند.

وی به متصدیان پایانه های مسافربری و رانندگان ناوگان عمومی و خصوصی هم درباره جابه جایی و انتقال غیرقانونی اتباع خارجی هشدار داد و گفت: خودروی افرادی که اقدام به جابه جایی غیرقانونی اتباع خارجی کنند، برای بار اول به مدت شش ماه توقیف خواهد شد، این در صورتی است که نقشی در قاچاق انسان نداشته باشند که در غیر این صورت، با اتهامات سنگین دیگری مواجه خواهند شد.

این مقام انتظامی به کار گیری اتباع خارجی غیرمجاز و افراد مشمول ایرانی را طبق قانون، جرم Crime دانست و گفت: با کارفرمایانی که تبعه خارجی غیرمجاز استخدام کنند، با قاطعیت برخورد خواهد شد، بنابراین کارفرمایان باید از هویت مستخدم آگاه شوند.

وی به برخی جرایم زیرزمینی مانند عرضه قلیان در خانه های مسکونی هم اشاره کرد و گفت: وقتی با هماهنگی دستگاه ها، اقدامات خوبی برای سلامت جامعه و یا کاهش جرم صورت می گیرد، به یقین مقاومت ها نیز شدت می یابد، چراکه این موارد دارای سود سرشاری است و بسیاری از افراد نمی توانند از این سود چشم پوشی کنند، بنابراین تلاش می کنند تا به هر شیوه ای، حتی به صورت زیرزمینی به فعالیت خود ادامه دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

خالق “گنجشکک اشی‌مشی” درگذشت +عکس

نقشه شوم برای شوهربه خاطر دور کردن سایۀ هوو!

شب گذشته در محله گیشای تهران چه گذشت؟

پزشکی که با دستان لرزان یک جن را جراحی کرد! + فیلم و عکس

داماد 3 روز قبل از جشن عروسی، دخترخاله اش را به خاطر یک مرد دیگر طلاق داد

رفت و آمد های شیطانی کامبیز به خانه زن جوان / او حتی به صاحبخانه این زن هم رحم نکرد!

ماجرای دوستی شوم زن شوهردار با علیرضا / در حمام پنهان شده بودم که مزاحم فریبا به قرار شبانه آمد و ...

حمله به دختر و پسری که آلاچیق پارک تندرستی جنت آباد خلوت کرده بودند

مرگ مرموز زن شوهردار در قرار شوم با دوست پسر خیابانی اش در نظام آباد تهران

آتوسا را مخفیانه تعقیب کردم وقتی دیدم وارد یک خانه شد پی به راز شومش بردم!

ماجرای قسم خودرن تازه عروس و داماد در دادگاه خانواده

بلای وحشتناکی که داماد بر سر مادرزنش در اتاق استراحت آورد / در بندرعباس رخ داد + عکس

فیلم و تصاویر حمله وحشیانه به یک درمانگاه در آبادان / پزشکان و پرستاران فرار کردند!

بازجویی از فرنوش دختر 20 ساله به خاطر مرگ مرموز دانشجوی نخبه در خیابان آفریقا

تهدید اسیدی 2 پسر شیطان صفت برای برقراری ارتباط سیاه با دختران محل / آن ها چند دختر را به خلوتگاه کشاندند؟

4 ماجرا از 2 جوان خلافکار در پاکدشت / دختر جوان از آزار شیطانی گفت و ...+عکس

قتل در زندان اوین / قاتل در زندان آرایشگر بود و با قیچی لقمان را زد و ...

سرطان جان آهنگساز مشهور را گرفت + عکس

 

کدخبر: 263762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟