قتـل بـر سـر بسـاط کـردن خیـار در خانی آباد تهران + عکس

بیست و سوم شهریورماه سال 93، مأموران کلانتری 125 خانی‌آباد از مرگ مشکوک مردجوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به جوان 25 ساله‌ای به نام سپهر بود که بر اثر جراحت شدید از ناحیه سینه فوت شده بود. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، ایرج، دایی مقتول به پلیس گفت: روز قبل خواهرزاده‌ام – سپهر– در میدان تره‌بار با دو برادر درگیر شد و در آن درگیری یکی از آنها با قمه به سینه سپهر زد. بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم، اما به خاطر شدت جراحات فوت کرد. با این توضیحات مأموران آن دو برادر را به نام‌های فریدون 22 ساله و جمشید 25 ساله بازداشت کردند.

فریدون در همان بازجویی‌های اولیه با اقرار به جرمش گفت: با برادرم در تره‌بار جلوی مغازه ایرج- دایی مقتول- بساط کرده بودیم. ایرج اعتراض کرد و گفت باید بساطمان را که چند کیسه خیار بود، جمع کنیم. با هم درگیر شدیم، اما با میانجیگری چند نفر پایان یافت.

او در خصوص قتل Murder گفت: یک شب قبل از حادثه Incident به جشن عروسی رفته بودیم به خاطر همین من صبح کمی بیشتر خوابیدم، اما برادرم جمشید به میدان تره‌بار رفت. نزدیک ظهر خواب بودم که چند نفر تماس گرفتند و گفتند ایرج و خواهرزاده‌اش سپهر با برادرم درگیر شده و او را کتک زده‌اند. وقتی شنیدم برادرم را کتک زده‌اند عصبانی شدم، قمه‌ای برداشتم و به آنجا رفتم. آنها همچنان باهم درگیر بودند که با قمه حمله کردم و ضربه‌ای به سپهر زدم.

با توضیحات متهم، جمشید و دایی مقتول نیز بازداشت شدند و بعد از اقرار به جرمشان فریدون به جرم Crime مباشرت در قتل و دو متهم دیگر به اتهام مشارکت در نزاع دسته‌جمعی روانه زندان Prison شدند، اما دو متهم با قرار وثیقه آزاد شدند. بعد از تحقیقات و بررسی‌های لازم، پرونده هر سه متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران روی میز هیئت‌قضایی به ریاست قاضی عبداللهی و مستشار کیخواه قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست قصاص دادند. سپس متهم بنا به دستور رئیس دادگاه در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش گفت: روز حادثه وقتی متوجه درگیری مقتول با برادرم شدم بلافاصله به آنجا رفتم و برای دفاع از برادرم دست به قمه شدم تا آنها را بترسانم. حین درگیری ناگهان مقتول روی زمین افتاد و چند نفر با خودروی پژو او را با خود بردند. شاید آنها سپهر را کشته باشند.

در ادامه برادر متهم - جمشید - در جایگاه ایستاد و گفت: مقتول به خاطر چند کیسه خیار با ما درگیر شد و خودش دعوا را شروع کرد. من در این درگیری نقشی نداشتم و او و دایی‌اش بی‌رحمانه مرا کتک زدند. حتی در آن درگیری یک نفر با چاقو به پشت سرم زد که زخمی شدم.

دایی مقتول نیز در دفاع از خود با انکار جرمش گفت: جمشید دروغ می‌گوید و خودش باعث مرگ سپهر شد. او بی‌رحمانه خواهرزاده‌ام را کشت. در پایان جلسه هیئت قضایی وارد شور شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟