محاکمه ۲ قاتلی که با بخشش اولیای دم از قصاص گریختند+عکس

اولین پرونده مربوط به جنایتی است که روز نهم اسفند ماه سال91 در محدوده کلانتری161 ابوذر اتفاق افتاد. در آن روز به پلیس خبر رسید جوانی که در جریان درگیری با جوان دیگری به‌وسیله چاقو مجروح شده بود در یکی از بیمارستان‌ها جان باخته است. در جریان تحقیقات معلوم شد جوانی به نام فرهاد عامل اینقتل Murder است. به این ترتیب وی بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات مدعی شد که در حالت مستی مرتکب قتل شده است. او گفت: من با دوست مقتول اختلاف داشتم اما وقتی سراغش رفتم مقتول جلو آمد و چاقو به او برخورد کرد.
متهم در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه محاکمه جزئیات بیشتری از درگیری خونین را شرح داد و گفت: خاله‌ام خانه‌اش را به افراد مجرد اجاره می‌داد. من هم در آنجا زندگی می‌کردم. یکی از مستأجران جوانی به نام داوود بود. یک روز وقتی یکی از همسایه‌ها نبود او را دیدم که از خانه آنها خارج شد. از او توضیح خواستم اما گفت این ماجرا به من ربطی ندارد.
یک روز بعد فهمیدم که او از خانه همسایه 800هزار تومان پول همراه با چرخ گوشت و آبمیوه‌گیری سرقت Stealing کرده است. گفتم شاید او حاضر شود که با زبان خوش پول و اموال مسروقه را پس بدهد. به‌خاطر همین روز حادثه Incident وقتی او و دوستش سر رسیدند او را کنار کشیدم تا درباره دزدی که کرده بود  صحبت کنیم اما با یکدیگر درگیر شدیم و من ناخواسته باعث قتل دوستش شدم. وی ادامه داد: قبل از وقوع حادثه من مشروبات الکلی مصرف کرده و در حالت غیرعادی بودم و اصلا نفهمیدم که چطور مرتکب قتل شدم.
در پایان این جلسه قضات دادگاه حکم به قصاص متهم دادند و این رأی در شعبه چهارم دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد اما روزی که متهم برای مجازات پای چوبه دار منتقل شد اولیای دم او را بخشیدند. به این ترتیب وی دیروز بار دیگر به دادگاه منتقل و این بار به لحاظ جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد.
در این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد متهم گفت: 4سال و 3‌ماه است که زندانی‌ام و برای جلب رضایت اولیای دم 110میلیون تومان پرداخت کرده‌ام. در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. در پایان این نشست قضات دادگاه متهم را به تحمل 4سال و نیم حبس محکوم کردند. به این ترتیب او تا 2‌ماه دیگر آزاد خواهد شد.
قتل با روسری آبی
قاتل دیگری که اخیرا از یک قدمی چوبه دار به زندگی برگشته است جوانی است که زنی تنها را در خانه‌اش با روسری خفه کرده بود. این جنایت روز 14مرداد‌ ماه سال91 در خانه‌ای واقع در جنوب‌غرب تهران اتفاق افتاد و وقتی بازپرس جنایی همراه با تیم بررسی صحنه جرم به محله حادثه رسیدند با جسد زنی جوان روبه‌رو شدند که روسری آبی رنگی دور گلویش پیچیده شده بود. تحقیقات نشان می‌داد مقتول به تنهایی زندگی می‌کرد و گاهی پسری جوان به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌کرد.
درحالی‌که هیچ سرنخی از قاتل The Murderer نبود نام این پسر جوان به‌عنوان تنها مظنون مطرح شد و چند روز بعد مأموران وی را دستگیر کردند. بررسی سوابق متهم که جوانی 24ساله بود نشان می‌داد او مدتی قبل به اتهام سرقت تابلوفرش در کرج دستگیر و به تحمل 99سال حبس محکوم شده اما مدتی بعد از زندانی شدن توانسته با سپردن وثیقه آزاد شود. او در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی بود که به شیشه معتاد Addictedشده بودم و چون مقتول هم اعتیاد داشت به خانه‌اش می‌رفتم و با یکدیگر مواد مصرف می‌کردیم.
مدتی از رابطه دوستانه مان گذشت تا اینکه زن جوان تهدید کرد که اگر رابطه‌ام با او نزدیک‌تر نشود همه‌‌چیز را به خانواده‌ام می‌گوید. او هر روز تهدید می‌کرد و حتی یک مرتبه می‌خواست با مادرم تماس بگیرد اما او را منصرف کردم. متهم ادامه داد: یک شب که برای مصرف مواد به خانه مقتول رفته بودم تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. درحالی‌که پشتش به من بود روسری آبی رنگش را برداشتم و او را خفه کردم.
هرچند این متهم بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد اما مدتی بعد توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. او روز گذشته به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی منتقل و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. متهم در دفاع از خودش گفت: می‌دانم که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام اما بهترین سال‌های زندگی‌ام در زندان Prison گذشت و حالا از کرده‌ام پشیمانم. من برای جلب رضایت اولیای دم به آنها 30میلیون تومان داده‌ام و اگر آزاد شوم باید همه‌‌چیز را از صفر شروع کنم. در پایان این جلسه قضات دادگاه وی را به تحمل 10سال حبس محکوم کردند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

پزشک در اتاق معاینه کاری با من کرد که شرم دارم بگویم / این زن آخرین بیمار بود که ... +عکس

آتش نشان فداکار ایرانی قربانی یک ماسک شد!+ عکس

فرشاد مرا به تفریحگاه خارج از تهران برد و ... / این دختر می خواهد از من پول جراحی بینی بگیرد و باج می خواهد!

یاسر چند روز بعد از ازدواج گوشی ام را گرفت و گفت شاید مثل ارتباطی که با من داشتی با مردهای دیگر هم ارتباط بگیری!

ناگفته های شیطانی سوسن راز مردی که با شخصیت های مهم عکس داشت را لو داد+عکس

آمنه می خواست راز ارتباط شیطانی ام را به همسرم بگوید و ...

بلای وحشتناکی که سر زن بیوه در محیط کارش آمد +عکس

خواهر 5 ساله قاتل برادر 4 ساله اش شد / در شهرستان رستم رخ داد

دستگیری مرد 26 ساله و دختر 19 ساله پشت شمشادهای پارک

خارج از شهر دامنم را لکه دار کرد و فیلم گرفت .. / این دختر می خواست آبرویم را پیش زنم ببرد و من ...

زن 38 ساله نوزادش را خودش در خیابان به دنیا آورد! / در فریدون شهر رخ داد + عکس

سقوط مرگبار دختر دانش آموز در اردوی تفریحی+عکس

ماجرای دعوای شدید عروس و داماد کرجی در اتاق حجله چه بود؟

محاکمه جوان عراقی به خاطر قتل پیرمرد ایرانی

مرگ تلخ حیوانات در آتش انبار کاه / کبوتر بخاطر تخم هایش لانه را ترک نکرد + عکس

دفاع عجیب کارگر طلاسازی / مرا به باغی برد و ...

سلفی گرفتن نوجوان بی احتیاط برایش دردسرساز شد! + فیلم

شوت شدن یک مرد با جفتک فیل + فیلم

فیلم لحظه آتش گرفتن عروس هنگام گرفتن عکس یادگاری +فیلم و عکس

ببیند چه بلای سر خودروی پلیس راه آمد + عکس

فرار دختر 17 ساله ار اسارتگاه مرد شیطان صفت

فوری/ سرقت مسلحانه از طلافروشی در خیابان دولت آباد / 2 مامور و 4 سارق در درگیری مسلحانه مصدوم شدند +عکس

درگیری فیزیکی عباس جدیدی و دبیر در صحن شورا

لیست امید انتخابات شورا در 8 مرکز استان پیروز شدند + جزئیات

 

 

کدخبر: 266256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟