رازگشایی از سرقت های زنجیره ای از اعیانی های  رشت / پلیس شلیک کرد+ عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس Police آگاهی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت Stealing حرفه ای خانه ها در مناطق مرفه نشین شهرستان رشت در ماه های پایانی سال 1395، دستگیری سارقان در دستورکار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی آثار و علائم به جا مانده از صحنه های سرقت به سریالی بودن این سرقت ها پی بردند، افزود: با بررسی آثار و علائم به جا مانده از صحنه های سرقت تصاویری از سارقان بدست آمد. 
وی با بیان اینکه با تطبیق تصاویر بدست آمده از سارقان و تطبیق با بانک اطلاعاتی پلیس، غیربومی متهمان برای کارآگاهان محرز شد، بیان کرد: کارآگاهان آگاهی با اخذ نیابت قضائی مذکور به شهرستان کوهدشت لرستان عزیمت کرده و دوسارق را در هنگام فرار Escape با خودرو، پس از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر کردند. 
کریمی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده 24 و 30 ساله هستند، اظهار کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی کوهدشت و بازرسی از خودروی آنان، مقادیری از اموال مسروقه شامل طلاجات،وجه نقد، ساعت مچی طلا و... متعلق به مالباختگان استان گیلان کشف و ضبط شد. 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام اینکه با اعترافات متهمان مالخر اموال مسروقه نیز در استان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: سارقان در تحقیقات پلیس به 26 فقره سرقت خان های مسکونی در مناطق مرفه نشین شهرستان رشت اعتراف کردند. 
این مقام انتظامی با اعلام اینکه سارقان دستگیرشده که از مجرمان حرفه ای، سابقه دار و دائما در حرکت هستند، تصریح کرد: متهمان مناطق مرفه نشین را مورد شناسایی قرار داده و در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات در ساعات 19:00 الی 22:00 اقدام به سرقت اشیا قیمتی کم حجم از خانه های شهروندان به شیوه های مختلف کرده و سپس استان را ترک می کردند. 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم خواست، از نگهداری اشیا قیمتی در خانه خودداری کرده و خانه های مسکونی خود را به انواع تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟