حادثه تروریستی منچستر نتیجه چشم‌پوشی از تروریست‌های عربستان و قطر در سوریه بود

ضمن محکومیت حادثه Incident تروریستی منچستر انگلیس با بیان اینکه تروریسم در همه جا بد است و ما مانند انگلیسی‌ها تروریسم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنیم، اظهارداشت: بذر تروریسم توسط حکومت‌های استعماری کاشته شد و آن‌ها با ایجاد وهابیت سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمین کردند.
شیخ‌الاسلام با اشاره به حضور خانم بی‌نظیر بوتو در تلویزیون بی‌بی‌سی و چالشی که با مجری این شبکه سلطنتی انگلیس داشت اظهار داشت: وقتی مجری به او می‌گوید پاکستان طالبان را ایجاد کرده، بی‌نظیر بوتو به او می‌گوید شما نظریه پرداز طالبان بودید، عربستان و امارات پولش را دادند و چون فهم از اسلام در شمال پاکستان خیلی کوتاه بود زحمت وضع حمل طالبان به گردن ما افتاد و از دل آن هم القاعده‌ای بوجود آمد که همان عرب‌های دارای عقاید تند وهابیت هستند.
مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه القاعده در ابتدا جایی برای گسترش افکار و نیروهای خود نداشت اظهار داشت: طالبان اردوگاه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار داد و آن‌ها آموزش‌های تروریستی دیدند و القاعده رشد کرد و بعد از دل القاعده نیز داعش ISIS و جبهه‌النصره بیرون آمده‌اند که همه این‌ها نتیجه اشغال‌گری بوده است.
وی تصریح کرد: ابتدا اشغال افغانستان توسط شوروی سپس توسط آمریکا و بعد هم اشغال عراق توسط آمریکا و حالا هم این جنجالی که در سوریه به راه انداخته‌اند همه به خاطر رفتار اشغال‌گرایانه خودشان و خشونت و افراطی‌گری است که در بطن تعلیمات وهابیت جا داده‌اند و ریشه آن ها را هم انگلیسی‌ها گذاشته‌اند.
شیخ‌الاسلام اظهار داشت: آن‌ها ابتدا تصمیم‌ گرفتند حکومت سوریه را ساقط کنند و نخست وزیر انگلیس هم در اعلام موضع خود از تروریسم‌هایی که در عربستان و قطر در سوریه ایجاد کرده بودند چشم‌پوشی کرد و نتیجه‌اش این شد که امروز می‌بینیم از همه‌‌ جای دنیا به ویژه انگلیس روانه سوریه می‌شود.
مشاور ظریف با تأکید بر اینکه قطعی شدن این مراحل به جایی رسیده که تروریسم برای خود سرزمین دارد و از امکاناتی مانند دانشگاه و اردوگاه برخوردار است اظهار داشت: تروریسم‌های زیادی از انگلیس ‌و لیبی به تروریسم‌های داعش می‌پیوندند و دولت انگلیس که می‌خواست حکومت سوریه را با این تروریسم‌ها ساقط کند آن عده‌ای را که در راستای منافع خود می‌بیند تروریسم خود معرفی می‌کند و عده‌ای دیگر را تروریسم بد می‌نامد.
شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه تروریسم کم‌کم به داخل اروپا نفوذ پیدا کرده است، اظهار داشت: مردم آواره‌ای که در اثر این تروریسم بی‌خانمان شدند به سوی اروپا روانه شده‌اند و اروپا زیر فشار این آواره‌هایی که می‌خواستند به عنوان مهاجم در آن جا پذیرفته شوند شکسته شده و تمام ملاک‌های انسانی آن از هم گسسته است.
مشاور ظریف با بیان اینکه انگلیس نتوانست این آواره‌ها را بپذیرد بیان داشت: نتیجه این وضعیت آن شد که انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شد و این نگرانی نیز وجود دارد که اسکاتلند و جبل‌الطارق هم از انگلستان جدا شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟