شخصی که در شبکه های اجتماعی موبایلی با بهانه ازدواج و اغفال دختر 17 ساله ای قصد اخاذی از وی را داشته است با تلاش کارآگاهان پلیس سایبری استان مازندران  دستگیر شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس Police فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی با معرفی خود در یکی از شبکه ­های اجتماعی پیام رسان، با اغفال دختر 17 ساله وی با طرح دوستی و به بهانه ازدواج  به عکس های شخصی وی دسترسی پیدا کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان مازندران افزود: متهم که پس از دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی با تهدید انتشار این تصاویر و عکس هایی که به آن دسترسی پیدا کرده بود، قصد اخاذی از آنان را داشت با انجام اقدامات فنی توسط ماموران پلیس فتا شناسایی شد.
وی خاطر شنان کرد: متهم که اهل و ساکن غرب استان تهران بوده است پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفت.
محمدنژاد با بیان این که متهم به وعده ازدواج به دختر شاکی و دسترسی به اطلاعات شخصی آنان اعتراف کرد، اظهار داشت: در بازرسی از سیستم های رایانه ای این متهم عکس ها و تصاویر شخصی شاکی کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با بیان اینکه مراقبت از عکس­ها و تصاویر خصوصی امری مهم است، به کاربران فضای مجازی هشدار داد: به هیچ عنوان عکس ­های شخصی و خانوادگی خود را در  شبکه­ های اجتماعی قرار ندهند و فراموش نکنند، افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه ­های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آن ها به اشتراک نگذارند.
رئیس پلیس فتا مازندران در پایان، گفت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتیکه شخصی برای آنان ایجاد مزاحمت می کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و این ایجاد مزاحمت را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

فیلمبرداری از پایان کلاس درس برای استاد و دختر دانشجو دردسر ساز شد

اقدام زشت یک کارمند موسسه مالی در نکا

پایان اقدامات هولناک پزشک قلابی در کرمان

پرونده معاون سابق آستان قدس به دادسرای تهران

له شدن زنی زیر چرخ های کامیون میکسر در نیاوران

عجیب اما واقعی /وانت نیسان هم مچاله شد+ عکس

این زن 60 نوزاد را کشته است+عکس

مادر صحنه چاقو خوردن پسر 17 ساله اش را دید و...

خبرنگار ورزشی در پخش زنده حشره را بلعید! و ... + فیلم و عکس

بدلکار سریال پایتخت برای جراحی جمجمه به تهران منتقل شد/ آمبولانس سر صحنه حاضر بود + فیلم لحظه حادثه

راننده ضارب مامور راهنمایی و رانندگی سنندج دستگیر شد + عکس لحظه حادثه

 

کدخبر: 268177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟