به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای سایبر اقدام به جمع آوری کمک تحت عنوان این عزیزان می کنند در حالی که کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.
مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاویری از مستأجران بی خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند.
در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.
از این رو به کاربران توصیه می شود: حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به مؤسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام ها و سایت های جعلی را نخورند. حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند.
در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟