زندگی جهنمی پناهجویان+عکس

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن با اعلام این خبر نوشت: گزارشی که ازسوی مسئولان طرح داده‌های حقوق پناهجویان (RRDP) از مصاحبه با 300 پناهجو تهیه شده است، نشان می‌دهد 71 درصد این پناهجویان از مشکلات روانی رنج می‌برند، اما کمتر از یک سوم آنان به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند.این در حالی است که این آمار در زنان به مراتب بالاتر است و 94 درصد آنان دچار مشکلات روحی، روانی هستند؛ اما تنها یک سوم آنان به امکانات پزشکی دسترسی داشته‌اند.به نوشته این روزنامه، یکی از پناهجویان در این مصاحبه با بیان اینکه شاهد خودسوزی یک نفر بوده است، گفت: «ممکن است نفر بعدی خودم باشم. من حالم بد است و افسرده‌ام.»گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پناهجویان ساکن یونان ممکن است به دلیل تغییر سیاست‌های اروپا در حمایت مالی پناهجویان از کمک‌های حیاتی محروم شوند، نگرانی‌ها را برانگیخته است.
مؤسسات خیریه‌ای که در این جزیره یونان فعالند، هشدار داده‌اند که قطع کمک‌های مالی تأثیر مخرب و غیرانسانی روی زندگی پناهجویان خواهد داشت. این مؤسسات تأکید دارند سلامتی، امنیت و حقوق بشر آوارگان در بالاترین اولویت قرار گیرد.
براساس تخمین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، 3 هزار و 782 پناهجو در این جزیره زندگی می‌کنند که 42 درصد از سوریه، 12 درصد از عراق، 9 درصد از افغانستان و بقیه از دیگر کشورها نظیر ایران، فلسطین، پاکستان و یمن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟