دو مرد افغان که پیش از این به جرم آزار و اذیت دختر نوجوان هموطنشان به اعدام محکوم شده بودند، پس از بررسی دوباره پرونده‌شان، از اتهام تعرض تبرئه شدند و از مرگ نجات یافتند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، 19 مرداد 92 دختری 16 ساله، اهل افغانستان با مراجعه به یکی از کلانتری‌های ورامین از آزار و اذیت خود توسط دو پسر خبر داد و گفت: «مدتی قبل تلفن همراهم را گم کرده بودم که پسری ایرانی به نام رامین آن را پیدا کرد. او برای تحویل دادن آن در یک رستوران با من قرار گذاشت، اما پس از این‌که غذا خوردیم، مدعی شد تلفنم را با خود نیاورده است. او با یکی از دوستانش تماس گرفت و دوستش با یک دستگاه موتور آمد. سپس مرا سوار موتور کردند و به زور به باغی در حوالی ورامین بردند. آنجا به چهار مرد افغان زنگ زدند و وقتی آنها آمدند، مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها از این کار خود فیلم هم تهیه کردند.»
با ثبت این شکایت، دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت، اما با وجود جست‌وجوهای گسترده، فقط سه نفر از متهمان، شامل رامین (متهم ایرانی) و دو پسر افغان دستگیر شدند.
پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و قضات هر دو افغان را با توجه به دلایل پرونده، به جرم Crime آزار و اذیت به اعدام execution و رامین را به جرم آدم‌ربایی به 15 سال حبس محکوم کردند.
این احکام با اعتراض متهمان افغان در دیوان عالی کشور رد شد تا پرونده برای بررسی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی Judgeحسین اصغرزاده فرستاده شود. قضات این شعبه قبل از برگزاری جلسه رسمی دادگاه، به بررسی ادعای شاکی پرداختند.
بررسی‌های آنها نشان می‌داد او در منطقه به رفتارهای غیراخلاقی مشهور است. از طرفی بررسی دوربین‌های مداربسته رستوران نیز نشانه‌ای از ربایش نداشت.
صاحب رستوران هم در تحقیقات گفت که شاکی هنگام خروج، کارت او را گرفته تا دفعه بعد نیز برای تفریح به همانجا مراجعه کند. پس از کسب این مدارک، جلسه رسیدگی در شعبه هشتم برگزار شد. شاکی بار دیگر تقاضای مجازات کرد، اما دو متهم افغان خود را بی‌گناه دانستند.
در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و هر دو متهم افغان را از اتهام آزار و اذیت و آدم‌ربایی تبرئه و به جرم ارتباط نامشروع به 99 ضربه شلاق Whip محکوم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟