از خردسالی ام به یاد دارم که پدر بزرگ من داخل خانه بدون هرگونه احساس شرمی در مقابل دیدگان همه اعضای خانواده تریاک مصرف می کرد،پدر بزرگ بعدها وقتی متوجه شد پدرم به عنوان پسر بزرگش به مصرف مواد مخدر Drugs روی آورده نه تنها هیچ اعتراضی نکرد،بلکه آنها با یکدیگر هم وافور نیز شده بودند،و این روند در میان دو عمویم نیز ادامه پیدا کرد.

و اکنون هرچند یکی از پسرعموهایم به اتفاق برادرم که دوسال از من که 24ساله هستم کوچکتر است،به تریاک اعتیاد ندارند،ولی سه تن از ما پسرعموها نیز مانند پدران و عموهایمان تریاک مصرف می کنیم.

بعد از اینکه برخلاف برادر کوچکم که در یکی از رشته های مهندسی در دانشگاهی پذیرفته شد،و من در ادامه تحصیل توفیقی نداشتم،به پیشنهاد پدرم که از پدربزرگم زمین و باغ زیادی به ارث برده برد،پذیرفتم تا در زمین زراعی اش کار کنم.

23سالم بود که عاشق ریحانه شدم و با دنیایی خواهش و التماس بالاخره توانستم رضایت وی را برای ازدواج با خودم جلب کنم،پدر ریحانه برخلاف پدران و عموهایم هیچ گونه سرسازگاری با هرگونه دود و مصرف مواد مخدر را نداشت، وی با ازدواج من و دخترش مخالفت کرد،اما وقتی با تهدیدات جدی و پافشاری ریحانه و سماجت من مواجه شد،بناچار پذیرفت،اما روزهای زیبایی زندگی مشترک من و ریحانه چندان طولانی نبود.

ریحانه تنها چهار ماه توانست با سبک زندگی خانوادگی ما ویا رفتار من کنار بیایید، بویژه وقتی متوجه شد من به اتفاق پدر، عمو و پدر بزرگم کنار یک منقل وبا یک وافور مواد مصرف می کنیم، در اوج ناباوری من ، خانه را ترک کرده و به منزل پدری اش بازگشت، وقتی به صورت مستقیم و با معرفی واسطه ها از همسرم خواستم به منزل بازگردد، با تنها شرط پدرش مواجه شدم که می گفت تنها در صورت ترک مواد می توانی با دخترم زندگی مشترکت را ادامه بدهی.

این در صورتی است که من هنوز مانند گیج ها هستم، یعنی نمی فهمم که کار پدر و پدر بزرگ و عموهایم که مواد مخدر مصرف می کنند نادرست و خطرناک می باشد ویا نه؟ چرا که آنها هرچند مانند پدر همسرم در زندگی موفق نبوده و از شادابی و سرحالی وی و خانواده اش برخوردار نیستند، اما زنده اند و مشغول. نمی دانم چه کنم ؟ فکر می کنم توان ترک را ندارم.

نظر کارشناس:

بسیاری از افراد مضرات اقتصادی را تنها ضرر ناشی از مصرف مواد مخدر بدون در نظر گرفتن آسیب های جسمی و روحی روانی آن به شمار می آورند،این درحالی است که از دست دادن قدرت یادگیری در اثر ضعف حافظه،تعادل های روحی و روانی،بوجود آمدن اختلالات خلقی مانند افسردگی،مشکلات قوای جنسی و جسمی و ... از جمله آسیب های ناشی از مصرف هرنوع مواد مخدری است.

سازمان پزشکی جهانی در سال 1999 طی گزارش اعلام کرد که هر معتاد Addicted در طول عمر خود 10 نفر را به دام اعتیاد می کشاند، بر این اساس اکنون اگر بر فرض آمارهای رسمی یعنی وجود حدود دو میلیونی معتادها در کشور مان،اگر هر معتاد 10 نفر از اطرافیان خود را به دام اعتیاد بکشاند،این عدد در طی 30 سال آینده در کشورمان باید به 22میلیون نفر رسیده و طی 60 سال آینده قضاوت Judgment با شماست که این عدد چه خواهد شد.

اگر در چنین شرایطی رشد جمعیتی ایران حتی صد در صد باشد یقینا ما فرد سالمی در جامعه نخواهیم داشت یعنی تقریبا همه ایران باید معتاد باشند،واز آنجایی که والدین به عنوان الگوهای بی بدیل فرزندان خود تاثیر مستقیمی در شخصیت آنان دارند، رفتارهای آنان بر حسب نفوذی که بر فرزندانشان داشته ویا نوع نگرشی که از خود در ذهن فرزندان برجای می گذارند، درنسل های جدید درونی شده و حتی گاهی وقتها فرزندان رفتار والدین خود را بدون در نظر گرفتن زشت و زیبا بودن آن ویا مفید ویا مضر بودن آن یاد گرفته و تکرار می کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سروان قاسم گرجی،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر

اخبار زیر را از دست ندهید:

حامد درهای ماشین را قفل و دامن مرا لکه دار کرد + عکس

نقشه کثیف یک زن برای آقای دکتر دندان پزشک + عکس

علت جدایی بازیگر زن مشهور از همسر فوتبالیست اش + عکس

نمایش اجساد 50 داعشی در یکی از شهرهای مرزی؟! + فیلم

بلایی که مرد بر سر نوعروس و دو دخترش آورد!

پایان عیش و نوش های زشت یک زن با کارتن خواب ها در خانه شیطانی

نسرین 17 ساله تنها بود که 3 پسر از بالای دیوار خانه وارد شدند و ...

دوربین مداربسته راز زشت مرد 35 ساله را در مکان مذهبی لو داد

برق چشمانش مرا گرفت / مرا به خانه حاشیه شهر کشاند که ناگهان 2 مرد داخل خانه آمدند

قاتل بی رحم قلعه حسن خان در زندان می ماند+عکس

کفتار 92 ساله در شکار دختران جوان + عکس

وحشت در نیمه خرمشهر / ماجرای تیراندازی های بی وقفه چه بود؟ + صوت

دختری که 30 سال قبل جابه جا شد! + عکس

اکبر و مهدی با طناب پوسیده به بستر مرگ رفتند / در فریمان رخ داد

خط و نشان عجیب در خانه پدر شوهر برای خانم دکتر نوعروس

نیمه شب در زمین کشاورزی چه بر سر پسرخاله آمد؟

فیلم لحظه شکار مار پیتون 20 کیلویی در رامسر + عکس

دانش‌آموز راز قتل مادرش را برملا کرد

مسئول جذب نیرو برای داعش شناسایی شد

تیم تروریستی داعش در مرز کرمانشاه منهدم شد+عکس

فیلم لحظه ظاهر شدن یک روح در جاده تاریک

تصویر دلخراش از سوخت یک زن جوان در برج لندن

وقتی در مورد پیام های عاشقانه یک مرد از زنم پرسیدم با بی حیایی تو چشمانم نگاه کرد و ...

جمعه شب وقتی در میدان آزادی سوار پراید مسافرکش شدم نمی دانستم چه شب شومی در انتظارم است!

 

کدخبر: 273769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟